היום בחדשותכותרות נוספותמבזקיםמשפטרכב

זה לא משחק

שיחקו מרוץ מכוניות בכביש, איבדו שליטה והרגו נהג תמים

בצהרי ראש השנה יצאו שני נהגים ערבים למשחק מרוץ מכוניות שהסתבך ובסיומו איבדו שליטה על רכבם, פגעו ברכב אחר והרגו את הנהג • בית המשפט גזר על השניים מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס כבד

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ב') על בדיע ג'ית ואיסמעיל מ. חוסאם, שהורשעו במותו של תושב העיר בעקבות מרוץ מכוניות מסוכן שקיימו השניים ברחובות העיר, עונשים של שמונה שנים ושש שנים מאסר בפועל, מאסר על תנאי, שלילת הרישיון לשמונה עשרה שנים ופיצוי כספי בסכום כולל של 490 אלף שקלים למשפחת המנוח.

על פי כתב האישום המתוקן, בצהרי ראש השנה בשנת 2019 התחרו הנאשמים אחד בשני זאת תוך נסיעה פרועה ומהירה מאוד. השניים קיימו את התחרות בשדרות בגין בין מחלף מלחה למחלף הרוזמרין בעיר, תוך שהם עוקפים זה את זה ומסכנים את יתר הנוסעים בכביש. בהגיעם למחלף רוזמרין, הסמוך לשכונת גילה בעיר, המשיכו הנאשמים בנסיעה מהירה ומסוכנת במעלה המחלף, אז איבד אחד הרכבים שליטה, הועף באוויר, חצה מספר נתיבים ופגע בעוצמה ברכב שעמד ברמזור. כתוצאה מהפגיעה נגרם מותו של נהג הרכב שעמד ברמזור – יהושע כהן ז"ל, אשתו ענת שישבה במושב הנוסע נפצעה באורח קשה.

במענה לכתב האישום הכחישו הנאשמים את ביצוע העבירות, ובבית המשפט נוהלו הוכחות. לאחר שמיעת הראיות, הרשיע בית המשפט המחוזי את שני הנאשמים – הנהג הפוגע והנהג שרכבו לא פגע ברכב המנוח – בביצוע עבירות של המתה בקלות דעת, סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, חבלה חמורה ועבירות נוספות.

בשלב בטיעונים לעונש טענה הפרקליטות כי הנאשמים בחרו להתחרות זה בזה בכביש בצורה מסוכנת, באמצע היום, תוך עקיפת מכוניות ובמהירות מטורפת. עוד נטען כי הייתה לנאשמים מחשבה פלילית, וכי לא עניין אותם דבר אחר מלבד התחרות.

פרסומת

הפרקליטות ביקשה לקבוע בעניינו של בדיע ג'ית למעלה מעשר שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה לצמיתות ופיצוי כספי למשפחת המנוח. בעניינו של איסמעיל מ. חוסאם הפרקליטות ביקשה לקבוע בעניינו שש שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה לצמיתות ופיצוי כספי למשפחת המנוח.

בית המשפט קבע כי "קצרה היריעה ולא יספיקו המילים כדי להדגיש שמעשיהם של הנאשמים משמעם התנהגות כביש מסוכנת, הראויה לגינוי והוקעה, ומדיניות הענישה צריכה לשקף את חומרת העבירות ולהרתיע הן את היחיד והן את הרבים".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close