היום בחדשותחדשות הכלכלהכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקים

המחירים מזנקים

מיום ראשון: הלחם האחיד מתייקר ב-36%

יממה לאחר הפרסום על העלייה בגובה של 20% במחירי הלחם, משרד הכלכלה מפרסם את המחירים המדוייקים והם מזנקים הרבה מעבר לכך • מחיר הלחם האחיד והלחם הלבן מזנק ב-36%

יממה לאחר הפרסום הראשון ביום ליום, על התייקרות מחירי הלחם, משרד הכלכלה מפרסם בשעה האחרונה את המחירים העדכניים שייכנסו לתוקף החל מיום א' הקרוב ומתברר כי מחירי הלחם יתייקרו אף הרבה מעבר למצופה.

על פי הודעת משרד הכלכלה מחיר הלחם האחיד יתייקר ב-36% ועלייה דומה תירשם גם במחיר הלחם הלבן. לפי ההודעה, מחיר לחם אחיד פרוס יעלה ב-80 אגורות ל-7.91 ש"ח, חלה תתייקר ב-26% למחיר של 6.26 ש"ח ומחיר הלחם הלבן יעלה מ-5.12 ש"ח ל-6.97 ש"ח, זינוק של 36% במחיר. כאמור, גם מחיר הלחם האחיד. העלייה תיכנס לתוקף החל מיום ראשון הקרוב.

כזכור, אתמול (ד') הודיעה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי (יש עתיד) כי היא מתנגדת להורדת הפיקוח על הלחם, אולם מחיר הלחם בפיקוח יזנק בצורה משמעותית. "בכוונתי להמשיך ולפעול לשיפור המנגנון על פיו מעודכנים מחירי המוצרים המפוקחים, כך שגם שיקולים חברתיים ורווחת הציבור יילקחו בחשבון בעת קביעת המחיר ללחם מפוקח. על אף ההכרה בעליית מחירי התשומות בייצור לחם. צר לי כי לצד ההחלטה של המאפיות להעלות מחירים במגוון רחב של מוצרים רק לאחרונה, הן מתעקשות להעלות גם את מחירו של הלחם הבסיסי והכל כך משמעותי בתזונה של משפחות רבות בישראל", תקפה.

שרת הכלכלה הוסיפה ואמרה: "אני קוראת לקמעונאים לבחון העלאה חלקית במחירי הלחם המפוקח כדי לגלות התחשבות בצרכנים. במקביל, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד להמשיך ולעקוב אחר מחירי החיטה והקמח בעולם. ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, אדרוש מוועדת המחירים להפחית את מחירו של הלחם המפוקח, בהתאם למנגנון על פיו פעלה בבקשה להעלות את המחיר".

פרסומת

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close