היום בחדשותחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותמבזקים

שוברים ימינה

ראשי הימין בקואליציה: לפנות את חאן אל אחמר

ראשי מפלגות הימין בקואליציה מצהירים כי יש לפנות את חאן אל אחמר, בניגוד לעמדתם של חלק מחבריהם בצד השמאלי של המפה, כך מפרסם "ישראל היום".

על פי הפרסום ימים ספורים לפני המועד האחרון להגשת תשובת המדינה לשאלת בג"ץ מדוע לא יפונו המבנים של המאחז הבלתי חוקי, ועל רקע ביקורו המתקרב של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בארץ, אומרים שר המשפטים גדעון סער, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הפנים איילת שקד כי יש לפנות את המקום.

בלשכותיהם של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה איילת שקד כי עמדתם לא השתנתה, חרף הרגישות המדינית והעובדה שהם בממשלת אחדות בראשות יאיר לפיד. "עמדת השרה שקד היא כי יש לפנות את החאן", אמרו בלשכת שקד, ואילו בלשכתו של סער הבהירו כי "עמדתו של שר המשפטים נותרה בעינה ללא שינוי".

מלשכתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נמסר: "בעת כהונתו כשר הביטחון הורה השר ליברמן לפנות את חאן אל אחמר, ובעקבות הנחייתו צה"ל נערך עם מבצע שלם לפינוי. מי שטרפד את המהלך 24 שעות לפני הפינוי היה בנימין נתניהו. בזמנו ביקש השר ליברמן מנתניהו, שדרש לעצור את הפינוי, לקבל הוכחה בכתב שאכן נת ניהו הוציא הנחיה כזו, ושעקב כך המהלך סוכל. השר ליברמן לא שינה את עמדתו, והוא בעד פינוי חאן אל אחמר".

פרסומת

מדובר בעמדה המנוגדת לזו של ראש הממשלה יאיר לפיד שהזהיר באחרונה כי פינוי המאחז הערבי הלא חוקי עלול לגרום לישראל נזק מדיני.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close