בריאותהיום בחדשותחדשותכותרות נוספותמבזקים

מבצע חיסוני הפוליו אצל מתבגרים נכשל

שבוע וחצי לפני סיום המבצע מתפרסמים הנתונים. לצד הצלחה בחיסון תינוקות, רק 7% מגילאי 9.5 עד 17 מחוסנים בשתי מנות של טיפות

מבצע חיסוני הפוליו של משרד הבריאות צפוי להסתיים במתכונתו הנוכחית בעוד שבוע וחצי.

בעיתון "ישראל היום" פורסם כי מנתוני סיכום המבצע עד כה עולה כי לצד הצלחה בחיסון בקרב תינוקות, נרשם כישלון בשיעור ההיענות להתחסנות בקרב רוב אוכלוסיית הילדים והמתבגרים.

רק 7% קיבלו את החיסון השני בטיפות ו־2% בלבד הגיעו להשלים את החיסון הראשון, לעומת 96% מהתינוקות שקיבלו את החיסון בזריקה. בעוד שבוע וחצי צפוי להסתיים המבצע במתכונתו הנוכחית, אך החיסונים ימשיכו להינתן במתכונת שעליה יוחלט בקרוב.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי במהלך המבצע חוסנו בזריקה 37 אלף ילדים בני 6 שבועות עד שנה וחצי, וכי הכיסוי החיסוני בישראל למנה ראשונה בזריקה עלה מ־81% בתחילת המבצע בראשית אפריל ועד ל־96% – שיעור התחסנות הדומה גם לשיעור ההתחסנות בשאר חיסוני השגרה בישראל.

פרסומת

הכיסוי החיסוני לפוליו מורכב מחיסון בזריקה שניתן בארבע מנות עד גיל שנה וחצי ומגן על הפרט מפני שיתוק ילדים (מנת חיסון נוספת בזריקה ניתנת בכיתה ב'). לצד זאת ניתן חיסון בטיפות, שמגן מפני הפרשת הנגיף בצואה ומגן על הסובבים את הילד. החיסון בטיפות ניתן בשתי מנות מ־2015, כך שבני 9.5 עד 17 חוסנו רק במנה אחת, רובם במסגרת מבצע התחסנות בשנת 2013 לאחר גילוי נגיף פוליו בישראל.

תמונת המצב בנוגע לחיסונים בטיפות בקבוצת המתבגרים, בני 9.5 עד 17, עגומה: גם לאחר המבצע, יותר מ־90% מהמתבגרים (9.5 עד 17) לא קיבלו מנה שנייה של החיסון בטיפות ו־40% מהם לא מחוסנים גם לא במנה אחת. רק 7% (98 אלף ילדים ובני נוער) מחוסנים בשתי מנות של החיסון בטיפות. כמו כן, רק 62% מחוסנים במנה אחת (2% בלבד התחסנו במבצע הנוכחי).

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close