חדשותכותרת גדולה ראשיתמבזקיםפוליטיקה

הממשלה מתפרקת?

אלקין מקדם את מועמדותו לראשות הסוכנות היהודית

השר אלקין, מי שנחשב לאחד ממובילי המהלכים המשמעותיים ביותר בממשלה, קיבל מהשר לפיד הצעה להיות מועמד הממשלה ליו"ר הסוכנות

שר השיכון, זאב אלקין, מי שנחשב לאחד הגורמים המשמעותיים בממשלה ולמוח שעומד מאחורי הקמתה, מנסה למצוא את הג'וב הבא. אלקין עצמו ניסה, ואולי עדיין מנסה, לעזוב את הממשלה ולהתמנות לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, מינוי שנדחה מספר פעמים ואמור להתרחש סופית בתחילת יולי, כך מפרסם "ישראל היום".

על פי הדיווח, גורמים ששוחחו עם אלקין על המהלך אומרים כי הסיבה למהלך של אלקין היא כי הוא "מבין שזה נגמר".

אלקין עובד על הנושא בשבועיים האחרונים במרץ, הוא שוחח על כך עם יאיר לפיד, נפתלי בנט גדעון סער ועוד. עזיבתו של אלקין אמורה הייתה להניע סבב מינויים פוליטיים במסגרתו תיק השיכון היה חוזר לתקווה חדשה (ככל הנראה לשרן השכל) תיק ירושלים היה מועבר לאלעזר שטרן ותיק המודיעין לאלי אבידר – אך לממשלה אין יכולת למנות היום שרים בכנסת בגלל איבוד הרוב. דוגמא לכך אפשר למצוא בניסיון למנות את מתן כהנא לשר, ללא הצלחה. לכן, עתידו של המהלך של אלקין עוד לא ברור.

אלקין מסר בתגובה: "לפני כחודש וחצי קיבלתי גישוש בשם ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי האם אהיה מוכן לשקול להיות מועמד הממשלה לתפקיד. עניתי שאני אוהב את מיקומי במערכת הפוליטית. חושב שיש לי הרבה מה לתרום. מצד שני אני מעריך את הסוכנות היהודית וחושב שזה גוף חשוב מבחינה לאומית שבמשך שנים רבות מילאתי בו תפקיד בכיר. ולכן במידה ותבוא הצעה רצינית אשקול, אתייעץ עם גדעון סער ואחליט".

פרסומת

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close