היום בחדשותכותרות נוספותמבזקיםפוליטיקה

אחרי פרישת בנט

כהנא: "לא אתפצל מימינה בימים הקרובים"

על רקע הדיווחים בדבר כוונתו של סגן השר לשירותי דת מתן כהנא לפרוש ממפלגתו, סגן השר נועד עם ראש מפלגתו החדשה, שרת הפנים שקד • בכירים במפלגות החרדיות העבירו מסר למפלגת כחול לבן, לפיו שריון כהנא ברשימה, תפגע בסיכויי גנץ לכהן בראשות הממשלה

על רקע המגמה המסתמנת לפיה סגן השר לשירותי דת, ח"כ מתן כהנא, עשוי לפרוש ממפלגת ימינה, יו״ר ימינה שרת הפנים איילת שקד, וסגן שר הדתות, ח״כ מתן כהנא, נועדו היום (ראשון) בשעות הצהריים בלשכתה של השרה שקד.

במהלך הפגישה, הודיע כהנא לשקד כי אין בכוונתו להתפצל בימים הקרובים מימינה, אולם טרם נאמרה המילה האחרונה מבחינתו. בסיומה של הפגישה, קבעו השניים להיפגש שוב ולדון על המשך שיתוף הפעולה, זאת על רקע החלטתו של ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט, שלא להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות.

מוקדם יותר פרסם כהנא פוסט ברשת החברתית ובו התייחס לשאלת המשך דרכו הפוליטית בימינה "המטרה שלי היא להמשיך את המסע אותו התחלתי יחד עם בנט. לפעול בכל כוחי לממשלת אחדות רחבה מתוך הבנה כי במציאות הפוליטית הנוכחית ממשלה של צד אחד זה דבר רע מאוד למדינת ישראל. להמשיך ולפעול לחיזוק הזהות היהודית של המדינה מתוך הסכמות רחבות ולא במלחמות דת. להמשיך ולהיות הבית לציונות הדתית המתונה והממלכתית".

כהנא הוסיף וכתב: "בימים אלו אני בוחן את הדרך בה אוכל לממש בצורה המיטבית את השאיפות האלה".

פרסומת

יצויין כי בימים האחרונים דווח כי כהנא בודק אופציות פוליטיות נוספות, לאחר שהגיע למסקנה כי ימינה בראשות שקד עשויה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, דבר שלו הוא אינו מסכים. בין האופציות שעל השולחן: חבירה לכחול לבן, או לתקווה חדשה בראשות סער.

היום דווח, כי בכירים במפלגות החרדיות העבירו מסר לבכירי כחול לבן, כי הצבת כהנא ברשימה, עשויה לפגוע ביחסי המפלגות ובסיכוייו של גנץ להיבחר לראשות הממשלה, מכיוון שהמפלגות החרדיות לא יתנו יד לכהנא, שמוגדר כסדין אדום בעבורם.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close