היום בחדשותחדשות בארץכותרות נוספותכותרת גדולה ראשיתרכב

בערב שבת

הבוקר: שביתת ענק בתחב"צ, במחאה נגד שרת התחבורה

פקקי ענק ושיבושי תנועה קשים צפויים בכל הארץ בעקבות השבתה כללית וחסימות כבישים של נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית • נהגי האוטובוסים בתחבורה הציבורית: "שרת התחבורה הפקירה את התחבורה ומעלה סרטים בטיקטוק"

פקקי ענק ושיבושי תנועה קשים בכל הארץ צפויים הבוקר (שישי) בעקבות השבתה כללית וחסימות כבישים של נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית.

אלפי נהגי ונהגות האוטובוסים וההסתדרות הלאומית הודיעו כי לאחר ששרת התחבורה מירב מיכאלי ממשיכה לסרב לשפר את שכרם לדאוג לביטחונם ולרווחתם, ואילו להיפגש עימם, הם ישבתו היום, יום שישי, בין השעות 10:00- 12:00.

השביתה צפויה להתקיים ביום שישי בשעות השיא בזמן שאוספים את הילדים ממסגרות החינוך וכן ביום שני, ה-20 ביוני בו מסיימים תלמידים רבים את לימודם, כך שצפויים פקקי תנועה קשים ביותר ועל הציבור להתכונן לכך.

על פי ההחלטה מדובר בשביתה אחת מתוך רבות שאושרה על ידי בית הדין הארצי לעבודה.

פרסומת

על פי הודעת השובתים, להלן רשימת הערים בהן לא ינתנו שירותי תחבורה ציבורית: ירושלים – קווי ירושלים – שפירים, קווי ירושלים – בית שמש, ירושלים – בני ברק, ירושלים מודיעין עילית. ירושלים, נווה אילן..

בנתניה תושבת כל התחבורה העירונית, באשדוד – כל התחבורה העירונית ובינעירונית כך גם במושבים והסביבה.

בפתח תקווה תשבות התחבורה עירונית וחלק בינעירונית. בראש העין – כל התחבורה העירונית ובינעירונית וכך גם ביבנה וגן יבנה.

בבני ברק ישבתו קווי בני ברק – ירושלים, קווי בני ברק רעננה. בנמל תעופה בין גוריון- ישבתו קווי ירושלים – נתב"ג.

בבירת הנגב באר שבע, תשבות כל התחבורה העירונית. באריאל – כל התחבורה העירונית והבינעירונית, במועצה אזורית שומרון – כל התחבורה העירונית וחלק מבינעירונית. בעיר בית שמש כל התחבורה העירונית והבינעירונית לכיוון ירושלים וממנה תשבות גם כן.

ההסתדרות הלאומית מסרה בתגובה: "לצערנו, השרה לא שעתה לתחינות הנהגים להיפגש איתם ולפתור את מצוקתם. יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. הגיע הזמן שכבוד השרה תזכור שהיא אמורה לייצג את מעמד הפועלים ולא להעלות סרטונים בטיקטוק, המאבק יסלים וזוהי רק ההתחלה".

מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר כי: נהגי האוטובוסים נרמסים תחת גלגלי האוטובוס של שרת התחבורה. "40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ-300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. מחסור של 5000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהרשתות החברתיות ותתעורר. אוי לאותה הבושה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close