היום בחדשותהיום בכותרותחוץ ומדיניכותרות נוספות

מפקד הצבא הודח

אחרי המהומות: נשיא ברזיל מינה מפקד חדש לצבא

פחות מחודש לאחר שמונה לתפקידו, נשיא ברזיל הדיח את מפקד הצבא • העילה להדחה: הכישלון בהגנה על מוקדי השלטון מול המתפרעים • המפקד החדש: מפקד כוחות הצבא בדרום מזרח המדינה

נשיא ברזיל לולה דה סילבה, פיטר את חוליו סזאר דה ארודה, מפקד צבא ברזיל פחות מחודש לאחר שהושבע למפקד הצבא על ידי קודמו, ז'איר בולסונארו, זאת בשל המהומות במדינה וההסתערות על מוקדי השלטון, הקונגרס ובית המשפט.

דה ארודה הושבע ב-30 בדצמבר על ידי בולסונארו לפני השבעתו של דה סילבה לנשיאות בתחילת החודש, ובטרם בולסונארו עזב את ברזיל לפלורידה ערב השבעתו של דה סילבה ב-1 בינואר. במקומו של דה ארודה מינה הנשיא את הגנרל תומס מיגל ריביירו פאיבה, בן 62, לשעבר מפקד כוחות הצבא בדרום מזרח המדינה.

כזכור, אלפי מתפרעים פלשו לבנייני ממשלה והרסו יצירות אמנות יקרות ערך וחפצים אחרים בארמון הנשיאות בברזיליה ב-8 בינואר.

המהומות אורגנו על ידי נאמני בולסונארו שטענו שהבחירות נגנבו ממנו, זאת לאחר שדה סילבה, ניצח בבחירות בשנה שעברה בקצת יותר מאחוז אחד. במהומות נהרסו רהיטים רבים בבנייני ממשל, חלקם נשרפו, דיוקנאות הושחתו, פסלים נערפו וקרמיקה נופצה. נמצאו שטיחים ספוגים במים ממערכות הספרינקלרים של הבניינים. בין יצירות האמנות שנהרסו היה שעון מהמאה ה-17.

פרסומת

המינוי של מפקד הצבא החדש מגיע יום לאחר שריביירו פאיבה תיאר את המהומות ב-8 בינואר כ"רעידת אדמה פוליטית" ונשבע לשמור על עקרונות דמוקרטיים. לולה מקיים בכך את הצהרתו לפיה הרבה מהמשטרה הצבאית ומהכוחות המזוינים היו שותפים לפריצה. כל אנשי הצבא אשר היו מעורבים בניסיון ההפיכה ייענשו, לא משנה הדרגה". מפקד הצבא, מתברר, הוא בין הראשונים שמשלמים את המחיר.

בחשבון הטוויטר שלו כתב הנשיא לולה: "היום, יחד עם שר ההגנה, חוסה מוצ'ו, שוחחתי עם הגנרל תומאס מיגל ריביירו פאיבה, המפקד החדש של הצבא. אני מאחל לגנרל עבודה טובה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close