היום בחדשותחדשותחוץ ומדיניכללימבזקים

שר החוץ הרוסי הישווה בין זלנסקי להיטלר

שגריר רוסיה זומן לשיחת נזיפה: התבטאות בלתי נסלחת

בירושלים זועמים על ההתבטאות הקשה והאנטישמית של שר החוץ הרוסי. "הרמה השפלה ביותר של גזענות"

משרד החוץ הודיע הבוקר (שני) כי החליט לזמן לשיחת הבהרה את השגריר הרוסי בישראל, בעקבות הדברים הקשים שהשמיע של החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בהם הישווה בין נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לצורר היטלר ימ"ש.

"העובדה שולדימיר זלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאציים שיש כיום באוקראינה", אמר לברוב אתמול והוסיף, "אני מאמין שגם לאדולף היטלר היה דם יהודי".

שר החוץ יאיר לפיד תקף את לברוב ואמר כי ידרוש מהשגריר הרוסי התנצלות ברורה על הדברים. "דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. "הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות".

השר יועז הנדל הגיב גם הוא לדברים בגלי צה"ל. "אלה דברים הזויים שמנסים להצדיק מעשים נוראיים שהרוסים עושים באוקראינה. זילות השואה זה משהו שאנחנו לא מוכנים לקבל".

פרסומת

גם ח"כ יאיר גולן גינה את דברי השר הרוסי ואמר בראיון לרשת ב' כי "מדובר בהתבטאות מזעזעת, אנטישמית במהותה ובעיקר שקרית. היא משקפת את מה שהשלטון הרוסי באמת – שלטון אלים, שלא מהסס לחסל את יריביו מבפנים, לפלוש למדינה זרה ולטפול עליה אשמה שהיא מחדשת הנאציזם".

יו"ר יד ושם, דני דיין, הגדיר את דברי השר הרוסי – "מופרכים, הזויים, מסוכנים וראויים לכל גינוי".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close