היום בחדשותכללימבזקיםמשפט

סערת פינדרוס

השופטים נגד פינדרוס: "שפה אלימה ובוטה"

הרשות השופטת בהודעה חריגה נגד ח"כ פינדרוס בעקבות דבריו על רצונו לפוצץ את בית המשפט העליון • פינדרוס לא נותר חייב: "תוהה לפשר החיפזון שאחז בדוברות הרשות השופטת להגיב לדבריי, בניגוד להרגלם להגיב לנבחרי ציבור באמצעות פתיחת חקירות ותיקים"

שעות אחרי פרסום דבריו של חבר הכנסת יצחק פינדרוס, לפיהם חלומו הוא “להביא D9 ולפוצץ את בניין בית המשפט העליון”, ‘הרשות השופטת’ מפרסמת הודעה חריגה בה היא מתנערת מדבריו.

“מצער ומקומם”, נמסר מהרשות השופטת, “כי חבר בכנסת ישראל בחר ביום העצמאות, יום חגה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, לבטא שאיפות מסוכנות כלפי בית המשפט העליון בשפה אלימה ובוטה”.

ברשות השופטת מחו על שדברי פינדרוס נאמרו בפני בני נוער: “חמורה ומצערת אף יותר העובדה שחבר כנסת בוחר להלהיט את הרוחות וללבות שנאה בתוכנו במהלך שיח עם בני נוער במסגרת החינוכית שבה הם אמורים ללמוד ולקנות דעת.

”נשיאת בית המשפט העליון, שופטי ישראל והרשות השופטת כולה מגנים התבטאויות מסוג זה מכל וכל וימשיכו לשרת נאמנה את כלל הציבור בישראל”, נכתב בהודעה.

פרסומת

מוקדם יותר דווח הבוקר באתר ‘וואלה’, כי במהלך פאנל לרגל יום העצמאות שנערך בישיבה התיכונית החרדית ‘נהורא’, התקיים דיון בין ח”כ יצחק פינדרוס וח”כ שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית על השתלבות בתפקידים משמעותיים במדינה – כולל בבית המשפט העליון. במהלך הפאנל אמר פינדרוס על בית המשפט העליון: “אתה יודע מה החלום שלי? להביא D9 ולפוצץ את הבניין הזה. לא להעמיד שם את השופטים שלי. זה החלום שלי”. פינדרוס הוסיף וציין: “תפקידי כחבר כנסת הוא לתקן את עם ישראל על ידי הקמת עוד תורה ולא על ידי בית המשפט העליון”.

בתגובה להודעת הרשות השופטת, ח”כ פינדרוס לא נותר חייב ואמר: "אני תוהה לפשר החיפזון שאחז בדוברות הרשות השופטת להגיב לדבריי, בניגוד להרגלם להגיב לנבחרי ציבור באמצעות פתיחת חקירות ותיקים".

הוא הדגיש: "תמו הימים שחופש הביטוי הוא במעמד צד אחד. כל צופה שפוי מבין שדבריי נאמרו כמטאפורה ביחס לדיקטטורה השיפוטית של בג”ץ, וכביטוי לחשיבות לימוד התורה וערכיה. מוטב שהרשות השופטת תתעסק בשיקום האמון הציבורי בה ולא בביקורת לגיטימית על התנהלותה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close