היום בחדשותחדשותכותרות נוספותמבזקיםצבא ובטחון

"טרור הלייזר"

תופעה: פלסטינים מסנוורים נהגים יהודים בכביש ראשי

תופעה חדשה ומדאיגה: פלסטינים מסנוורים נהגים יהודים הנוסעים בכביש אלון באמצעות לייזר ירוק, במטרה לגרום לתאונות • בתגובה, נכנס צה"ל אמש לכפר שממנו סנוורו הנהגים, פעלו במשך שעות, והחרימו מגוון אמל"ח ואמצעי הסתה • בצבא מתכוונים לחזור ולהיכנס מספר פעמים נוספות אם התופעה המסוכנת תימשך

בצה"ל מודאגים משיטת הטרור החדשה בכביש אלון, שפורסמה השבוע ב"ישראל היום", במסגרתה מסנוורים פלשתינים תושבי כפר אל מועייר את הנהגים בניסיון לגרום להם לבצע תאונה. מדובר בשיטה שצברה תאוצה בחודש האחרון, במסגרתה פלשתינים מהכפר הסמוך, מרחק של כקילומטר וחצי מהכביש, מפנים אלומות לייזר אל הכביש במטרה לסנוור את הנהגים הישראלים שנוהגים בכביש הראשי.

בימים האחרונים הפעילו בצה"ל אמצעים מיוחדים, בהם רחפנים, במטרה לתפוס את האחראים לסנוור, אך מדובר באתגר קשה מכיוון שמדובר בכפר בן כ-2,000 בתים וניתן להסתיר את צייני הלייזר, שאותם ניתן לרכוש ברשת בזול, בלי בעיות מיוחדות. בניגוד לזורקי אבנים, שצריכים להגיע אל הכביש, במקרה הזה הפלשתינים מפעילים את הלייזרים מתוך הכפר.

כוחות גדולים של צה"ל נכנסו אתמול לתוך הכפר, פעלו בתוך בתים חשודים במשך שעות והחרימו חומרי הסתה ואמצעי לחימה שונים. שני חשודים שהפריעו לכוחות נעצרו והועברו לחקירה.

ככל שהתופעה תחזור על עצמה צה"ל מתכוון לחזור ולפעול בתוך הכפר, על מנת להבהיר כי תהיה מדיניות של אפס סבלנות כלפי התופעה החדשה, כשהמטרה הינה להבהיר לתושבים כי אם יאפשרו את המשך הסינוור של הנהגים – שגרת חייהם תיפגע.

פרסומת

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close