היום בחדשותכותרות נוספותמבזקיםמשטרה ופליליםצבא ובטחון

הפיגוע בירושלים

שר הבט"פ: "בזכות תגובה מהירה נמנעה פגיעה קשה"

שר הבט"פ שוחח עם מפכ"ל המשטרה בעקבות פיגוע הדקירה שהתרחש הערב, סמוך לקניון רמות בירושלים • שי מלכה, סמנכ"ל חברת האוטובוסים בה אירע הפיגוע: "תגובתו המהירה של נהג האוטובוס הצילה את חיי הנוסעים"

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב שוחח לפני שעה קלה עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, ועודכן בנוגע לפיגוע הדקירה שהתרחש הערב סמוך לקניון רמות, ולפעילות המשטרה בעקבותיו.

השר בר-לב אמר כי "מדובר באירוע טרור חמור, ובזכות תושייה ותגובה מהירה של אזרח נמנעה פגיעה קשה יותר בנוסעי האוטובוס. אירוע כזה לא ירפה את ידינו במאבק הנחוש בטרור הפלשתיני, במבצעים ובשולחיהם. משטרת ישראל פועלת כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל, והשוטרים והשוטרות נחושים לסכל כל ניסיון שכזה. אני מאחל החלמה מהירה לאזרח שנפצע בפיגוע".

מוקדם יותר אמר יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה לפיגוע: "המחבל שניסה לרצוח יהודים היום ישתחרר בקרוב מבית החולים ויועבר לכלא חמישה כוכבים על חשבוננו. רק אתמול בר לב ולפיד טענו שמותר לירות במחבלים כדי להרוג, אבל אנחנו רואים שהאמת הפוכה. כל הכבוד לאזרח שנקט יוזמה, אבל אנחנו חיים במציאות שבה אזרחים ואפילו שוטרים נמנעים מהדבר המתבקש: מחבלים יש לחסל בזירה. לא לנטרל, לחסל. בהזדמנות זו שולח איחולי רפואה שלמה לפצוע".

שי מלכה, סמנכ"ל השירות ודובר חברת אלקטרה אפיקים מסר כי במהלך נסיעה שגרתית בקו 137 תקף מחבל נוסע באוטובוס, ככל הנראה באמצעות מברג. נהג האוטובוס, שפעל על פי ההנחיות, עצר את האוטובוס ופתח את דלתות האוטובוס במהירות, באופן שאיפשר לנוסעים לרדת ולתפוס מרחק מהמחבל. "מהפרטים שידועים לנו בשלב זה ייתכן שתגובתו המהירה של נהג האוטובוס הצילה את חיי הנוסעים ואיפשרה לעובר האורח לנטרל את המחבל" אמר.

פרסומת

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close