היום בחדשותכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקיםצבא ובטחון

שנה לשומר החומות

מפקד אוגדת עזה: "השפעת המבצע עוד מורגשת ברצועה"

בצה"ל מציינים שנה למבצע שומר החומות, ומעודדים מאפקט ההרתעה שהוא יצר מול החמאס • על פי נתוני צה"ל, זו השנה השקטה ביותר בעוטף ביחס לשנים שהגיעו אחרי המבצעים הקודמים שלאחר ההתנתקות

תיעוד תקיפת מנהרה התקפית בידי צה"ל במהלך מבצע ׳שומר החומות׳, כאשר בתוכה פעילי נוח׳בה בדרכם לפשיטה בשטח ישראל

בצה"ל מציינים שנה למבצע שומר החומות, ומעודדים מאפקט ההרתעה שהוא יצר מול החמאס.

מבחינת נתוני צה"ל, זו השנה השקטה ביותר בעוטף ביחס לשנים שהגיעו אחרי המבצעים הקודמים שלאחר ההתנתקות, ועל רקע צעדים אזרחיים משמעותיים שממשלת ישראל יזמה בחודשים האחרונים; 11 רקטות נורו בשנה האחרונה מעזה לעומת 57 בשנה שאחרי צוק איתן, 140 בשנה שלאחר עמוד ענן ב2014 ו-297 לאחר עופרת יצוקה ב2008-9.

מפקד אוגדת עזה, תת – אלוף נמרוד אלוני מסכם את השנה שאחרי כהצלחה, אך מבהיר כי יופקו לקחים לעתיד: "במהלך 11 ימי מבצע שומר החומות הצלחנו לשבש ולדכא כמעט את כל הניסיונות ההתקפיים של ארגוני הטרור בכך ששינינו את משוואת ההגנה כפי שהייתה. לא חיכינו לפעילי הטרור שיגיעו לגבול כדי להילחם בהם, אלא צדנו אותם בכל פעם שהרימו את ראשם וניסו לפגוע באזרחנו ובכוחותינו. "כוחות ההגנה שפעלו באוגדת עזה ביבשה, באוויר ובים הפגינו כושר ביצוע ומשמעת מבצעית למופת, לצד יוזמה התקפית כתוצאה מחופש הפעולה לו זכינו."

בצה"ל מציינים כי במהלך ימי המבצע, 450 מטרות הותקפו ע"י צה"ל, סיכול מתווה פשיטה, השמדת מחסן וחוליה תקיפת כח קומנדו ימי וסיכול פשיטה, תקיפת כצב"ם והפלות ברוק"ק, 346 פגזי טנקים שנורו, 12 מנהרות התקפיות שהותקפו, 100 תקיפות של מערך הנ"ט, כ- 60 יעדים הותקפו על ידי יחידות מיוחדות באמצעות טילים מדויקים, סיכול מתווה פשיטה אווירי ע"י בקאי, השמדת מחסן וחוליה. כמו כן, כמחצית מפעילי הטרור שסוכלו במהלך המבצע סוכלו על ידי מאמץ ההגנה שעברה למתקפה.

פרסומת
מטוס קרב של חיל האוויר בדרכו לפעילות בעזה, במבצע שומר החומות. צילום: דו"צ

לדברי תא"ל אלוני: "למרות הצלחת ההגנה לשבש את מהלכיו ההתקפיים של האויב, למדנו מה עלינו לשפר ואנו לומדים את השתנות האויב בעקבות המבצע. כוחותינו מתאמנים ללא הרף כדי להגיע מוכנים יותר לעימות הבא."

אלוני מוסיף ומבהיר כי "השפעת מבצע 'שומר החומות', כמו גם הצעדים שננקטו אחריו, עוד מורגשים ברצועת עזה אך המתח גבוה והדריכות נמשכת. תפיסת ההגנה של אוגדת עזה בנויה על שכבות רבות ואיכותיות של הגנה הנותנת מענה לאיומים השונים מהרצועה. בארבע שנים האחרונות מערכת ההגנה זיהתה את ניסיונות החדירה מהרצועה. התפיסה המבצעית החדשה שינתה לחלוטין את ההתנהלות של כוחות צה"ל במרחב המכשול ברצועה, כך שננצל את יתרונותיו ונקטין את הזדמנויות האויב לפגיעה בכוחותינו."

בתוך כך, במלאות שנה למבצע, צה"ל חושף תיעוד של תקיפת שלושה מחבלי חמאס ברפיח ממבצע שומר החומות, בתוך בית ממנו התכוונו לחדור לשטח ישראל על גבי מצנחים ממונעים. התקיפה סיכלה את המזימה ופצעה את שלושת המחבלים.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close