היום בחדשותצבא ובטחון

ניסון ההתנקשות

המחבלים הודו: כך התכוונו לחסל את בן גביר

מחבלי החמאס שנעצרו בחשד לניסיון התנקשות בחבר הכנסת איתמר בן גביר הודו בחקירה: "התכוונו לירות בו" • אחד מתושבי חברון נשלח לתצפת על ביתו ולאסוף מידע על הרגלי הביטחון של הח"כ

הבוקר דווח כי שירות הביטחון הכללי והמשטרה עצרו פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים אשר תכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים במתווים שונים וזאת באמצעות מספר חוליות נפרדות. בין השאר, תכננו החשודים לבצע פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים ודמויות ציבוריות, לרבות כוונה לפגוע בח"כ איתמר בן גביר.

הבוקר הוגש נגד המחבלים כתב אישום, והערב פורסם כי המחבלים הודו בחקירתם כי התכוונו לירות באיתמר בן גביר באזור מגוריו בחברון. כך דווח הערב (שלישי) ב’מהדורה המרכזית’ של חדשות 12.

כדי לממש את התכנית השטנית, חברי החוליה יצרו לפי החשד קשר עם תושב חברון ושלחו אותו לאסוף מידע ולהתחקות אחר בן גביר. הוא התבקש, בין היתר, לבדוק באיזה רכב נוסע חבר הכנסת והאם הוא ממוגן או לא, וחשוב מכך, מבחינת חברי החוליה – לבדוק מתי הוא נוהג לצאת מהבית ברגל.

הכוונה לפגוע בבן גביר התגלה הודות לערנותו של שוטר זוטר, שהוצב בחודש שעבר באחת הכניסות להר הבית. במהלך בדיקת המתפללים הוא חשד באחד מהם, ביצע עליו חיפוש ומצא אמצעים שהיו אמורים לשמש אותו לצורך הפרות סדר בהר הבית. לאחר מכן אותו חשוד הועבר לחקירה מקיפה – שם הוא נשבר, הודה בדברים והפליל את כל חבריו.

פרסומת

כאמור, הבוקר הודיע שירות הביטחון הכללי כי חשף חולייה של 5 פעילי חמאס ממזרח ירושלים, בשנות ה-20 לחייהם. כתב אישום הוגש עד כה נגד שלושה מהם.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close