חדשות הכלכלהכותרת ראשית משניתפוליטיקה

"תכנית ליברמן" למגזר החרדי נחשפת

אחרי שרשרת הגזירות נגד הציבור החרדי, שר האוצר אביגדור ליברמן לא עוצר בניסיונותיו לחנך מחדש את הציבור החרדי • על פי היוזמה החדשה: תשלל ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות להורים שאינם עובדים. הכוללים ייפגעו בחסות תמריצים

הקבינט הכלכלי-חברתי צפוי להתכנס מחר (שלישי) כדי לדון בתוכנית חדשה שגובשה למגזר החרדי ע"י בכירי האוצר בהנחיית שר האוצר אביגדור ליברמן. כך נחשף הערב בחדשות 13.

לפי התוכנית, תישלל ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים שאינם עובדים, ומספר שעות הלימוד בישיבה יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע, וזאת מבלי לפגוע בתקציבן של הישיבות. לפי משרד האוצר, המהלך יביא לכך שאברכים יוכלו לעבוד בהיקף של חצי משרה מבלי שקצבתם תפגע.

על פי התוכנית של שר האוצר, יינתנו תמריצים כלכליים למוסדות לימוד חרדיים שישלבו לימודי ליבה בבתי הספר. בנוסף, בכוונת ליברמן להעביר את חוק הגיוס, שמטרתו להגדיל את כמות החרדים המשרתים בצה"ל, בקריאה שלישית.

בעקבות הפרסומים, יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני תקף בחריפות את שר האוצר. "התכנית של ליברמן שפורסמה עכשיו איננה חדשה. כבר היה בהיסטוריה של העם היהודי מי שאמר "ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שוה להניחם".

פרסומת

"הרבה ליברמנים עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח, ועם ישראל חי וקיים. ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכשלונות שלו". דברי גפני.

ח״כ מאיר פרוש הגיב אף הוא ואמר כי ״פעם אחר פעם מנסה ליברמן להכות בציבור החרדי. הקול קול ליברמן והידיים ידי נפתלי בנט, שהתחייב לפני כשמונה חדשים שישמור על הציבור החרדי, האחריות לפגיעה בציבור החרדי ובהרעבת ילדים, היא גם עליו. ממשלת הכלאיים הזו תחלוף מהר״.

יו"ר אגודת ישראל, חבר הכנסת יעקב ליצמן, גינה גם הוא את התכנית ותקף בחריפות גם את ראה"מ נפתלי בנט: "גזירות השר ליברמן נגד המשפחות החרדיות מבטאות שנאה יוקדת כלפי כל מה שמסמל יהדות ומסורת. על מצח ממשלת הזדון בראשות בנט, לפיד, סער וליברמן, תלוי אות קלון של הסתה ורדיפת ציבור שלם, כפי שלא ראינו מעולם".

ליצמן הוסיף ואמר: "מרתיח להיזכר בהבטחות השווא של בנט וסיעתו ימינה, להגן על הציבור החרדי מפני ליברמן, בעוד המציאות המבישה, טופחת על פניהם שוב ושוב, בהיותם חלק מוביל בקואליציית הרשע, כלפי כל דבר שבקדושה.

"אין סליחה לזעקת הילדים החרדים והמשפחות הנאנקות תחת מתקפת הגזירות, שליברמן וממשלת הזדון ממציאים מדי יום, נגד מגזר שלם, שהפך למטרתם המוצהרת, בכל תחום; כלכלית, ערכית ואנושית."

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close