היום בחדשותחדשות הכלכלהמבזקיםפוליטיקה

הקרב על הרפורמה

סערת ביטון: בקואליציה זועמים, באופוזיציה מגבים

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הודעתו של יושב ראש ועדת הכלכלה, לפיה אין בכוונתו להצביע עם הממשלה • בקואליציה זועמים: "הוא מתואם עם הליכוד והחרדים" • באופוזיציה מגבים: "כולנו ביטון"

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הודעתו של יושב ראש ועדת הכלכלה, חבר הכנסת מיכאל ביטון (כחול לבן), לפיה אין בכוונתו להצביע עם הממשלה, והוא אף שוקל להצביע נגדה זאת לאחר שהאולטימטום שהציב בנושא הרפורמה בתח"צ ומשבר הלולים, לא נענתה.

מאז הודעתו של ביטון, בקואליציה מתדרכים כי הוא כרת ברית עם הליכוד והחרדים ותוהים אם הוא בדרך לעריקה. אחרים מותחים ביקורת על ביטון בכך שהוא עלול לגרום לפירוק "הממשלה החברתית ביותר" כלשונם. ביטון, לעומת זאת, מבהיר כי המהלך נעשה בתיאום עם יו"ר מפלגתו שר הביטחון בני גנץ, וחבריו למפלגה אף הגיעו לטקס נעילת דיוני הוועדה, לאות תמיכה במהלכיו.

מנגד, חברי האופוזיציה יוצאים מגדרם ומשבחים אותו על המהלך. חבר ועדת הכלכלה ח"כ אורי מקלב אמר כי "ח"כ ביטון משקף שליחות ציבורית אמיתית מהי תוך שהוא דואג לחלשים לפריפריה ולקשישים, ועושה את עבודת הציבורית בצורה הטובה ביותר לאחר שמשרדי הממשלה אינם נותנים תשובות. הכנסת היא הריבון ולא הממשלה".

מנכ״ל ש״ס ח״כ חיים ביטון אמר כי הוא "״מבקש לחזק את ידידי חבר הכנסת ויו״ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון על הצהרתו הבוקר. רק לפני יומיים נאמתי מעל דוכן המליאה וביקשתי לחדול ממכירת החיסול של מדינת ישראל לכל צייצן ודורש. ככל שיותר גורמים בממשלה ישלימו במהרה עם העובדה שנתניהו יחזור להיות ראש הממשלה בקרוב כך תנצל מדינת ישראל.״

פרסומת

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוציא אף הוא הודעת תמיכה בביטון ואמר: "בקואליציה מופקרת הנכנעת שוב ושוב לסחטנות התנועה האיסלאמית, זועבי והמשותפת, ועושקת מיליארדים מאזרחי ישראל ומעבירה לתומכי הטרור. קם צדיק אחד בסדום ואומר עד כאן! די להתעמרות בשכבות החלשות. תחזקנה ידיך מיכאל".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הצטרף אף הוא למגיבים: "הפגיעה של הרפורמות בשכבות החלשות היא קשה מנשוא. אנחנו תומכים בח"כ מיכאל ביטון במאבקו הצודק למען השכבות החלשות. כולנו מיכאל ביטון!" דברי גפני.

בתוך כך, גם ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, מברך ומצדיע בשם החקלאות והחקלאים ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון. "ח"כ מיכאל ביטון, הינו ידיד אמת של החקלאות אשר פועל ללא הרף לשמור ולהגן על החקלאים ועל הביטחון התזונתי של תושבי המדינה, ולא נותן יד לכוונות הזדוניות של שרי החקלאות והאוצר בהעברת הרפורמה בחקלאות, אנו מצפים כי שרי הממשלה וחברי הכנסת יפעלו כמוהו ויעמדו לצד החקלאים" אמר בלחסן.

גם בתנועת הקיבוץ הדתי הביעו סיפוק הבוקר מההודעה של יו"ר ועדת הכלכלה. שרה עברון מזכ"לית הקיבוץ הדתי אמרה "ח"כ ביטון הוכיח בדבריו הבוקר ובהחלטתו מחויבות לחקלאים ולפריפריה. מרגש למצוא נציג ציבור אכפתי כל כך שער למצוקות של האחרים. אני יודעת שישנם חברי כנסת שמרגישים כמוהו ואכפתיים כמוהו. כעת משנפרץ הסכר הגיע תורם להשמיע את קולם".

בתנועה מציינים כי מאז חזרה הכנסת מפגרה לא התקיימו דיונים רלוונטיים בהתמודדות עם תקנות האוצר בנושאי חקלאות ואין דיונים עם החקלאים סביב הרפורמות הטובות והנחוצות להן אנו מייחלים.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close