היום בחדשותמבזקיםפוליטיקה

במערכת הפוליטית מגיבים

"ליברמן מדבר כמו שיכור; דברי הסתה אנטישמיים"

במערכת הפוליטים מגיבים בחריפות על דבריו של שר האוצר אביגדור ליברמן, שהשתלח ברבבות לומדי התורה • ח"כ אבי מעוז פנה לח"כ אורבך ותהה כיצד הוא יכול לשבת בממשלה אחת עם ליברמן • גפני הורה לח"כי דגל התורה שלא להגיב

במערכת הפוליטים מגיבים בחריפות על דבריו של שר האוצר אביגדור ליברמן, שהשתלח ברבבות לומדי התורה.

יו"ר מפלגת נעם ח״כ אבי מעוז (הציונות הדתית) "דבריו של השר ליברמן הם דברי הסתה אנטישמיים בנוסח 'הכה את החרדים, והצל את ליברמן'. ניר, איך אתה יכול לשבת איתו באותה ממשלה?" פנה מעוז לח"כ אורבך.

חבר הכנסת מאיר פרוש תקף אף הוא: "איווט מדבר כמו שיכור. במקום לדבר נגד בתי הספר הערבים בישראל שמלמדים בהם לימודי ליב"ה של אש"ף ובתוכם כאלה שמחנכים גם נגד המדינה, הוא מנסה לסגור דווקא את בתי הספר של החרדים. ליברמן תזכור, אין נאמנות, אין אזרחות!״.

ח"כ יוסי טייב (ש"ס) גם כן הזכיר לליברמן את הקמפיינים השונים של מפלגתו בעבר. "מר ליברמן, פועלת בקרבך השנאה הטבעית של הבור כלפי המלומד!! כשהמצב קשה והסקרים בצלילה סיסמאות ״אם אין נאמנות אין אזרחות וחיסול הנייה תוך 48 שעות״ מתחלפות בשנאת החרדים ובחיבוק לרע״מ".

פרסומת

מנגד, בקרב חברי הכנסת של דגל התורה שומרים על שתיקה בכל הנוגע לאמירותיו של ליברמן. העיתונאי יקי אדמקר (וואלה!) פרסם מוקדם יותר, כי יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, פנה לחבריו וביקש מהם שלא להגיב לדברים, תוך שהוא מציין כי ליברמן מנהל כעת את קמפיין הבחירות של מפלגתו.

כזכור, מוקדם יותר אמר ליברמן במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו כי לא יוותר על מלחמתו בעולם התורה: "מי שלא רוצה ללמד לימודי ליבה אז תעשו את זה על חשבונכם ולא על חשבון משלם המיסים, וזה כל ההבדל". על הקיצוץ בכוללים הוסיף שר האוצר ואמר: "מי שאומר שזה לימודי קודש ולשם הולכים הכספים הקואלציונים אז לא, אלה לימודי בטלה. גם כשאני מסתכל לאן הולך הכסף הקואליציוני, אז מילא הכסף ילך לישיבות גבוהות אבל רוב הכסף הולך לכל מיני כוללים שיושבים שם אנשים מגיל 29 עד הפנסיה, ובאים בבוקר ושותים כוס קפה ואחר כך דנים על פוליטיקה ומדפדפים קצת בספרים, אוכלים צהריים ואחר כך הולכים הביתה. מי שבחר להסתפק במועט ולהיות בכולל עד גיל פנסיה ויש 62 אלף אנשים כאלה אז אין שום סיבה לממן אותם, אני לא מוכן לתת לשם כספים קואליציוניים"

יצויין כי בתחילת השבוע תקף מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז את ליברמן ולפיד: "הם (ליברמן ולפיד) בוגדים בעמם, שונאים את עמם, גרועים מנאצים. הנאצים אוהבים את עמם, אלו שונאים את עמם, רוצים להרוס ילדים מסכנים, תלמודי תורה שבזכות התורה חייתם 2000 שנה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close