היום בחדשותפוליטיקה

למרות הביקורת: חוק הגיור יוצא לדרך

חוק הגיור הממלכתי שיזם השר לשירותי דת מתן כהנא יעלה להצבעה ביום ראשון הקרוב, בוועדת השרים לענייני חקיקה • כהנא: "בחוק החדש יקבע כי הגיור במערך הגיור הממלכתי יפעל על פי דין תורה"

חוק הגיור הממשלתי יוצא לדרך. לאחר חודשים ארוכים של עבודה מאומצת בלשכת השר לשירותי דת, ביום ראשון הקרוב יגיש השר מתן כהנא את חוק הגיור לוועדת השרים לחקיקה.

לדברי השר כהנא, החוק שהוגש נכתב בהתייעצות עם הרב חיים דרוקמן, רבנים בכירים בציונות הדתית, דייני גיור ומומחים בנושא הגיור. עם זאת, הרב דרוקמן הודיע זה מכבר כי הוא מתנגד להצעת החוק, כל עוד שהרבנות הראשית מתנגדת לו.

על פי החוק המוצע, מערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק ובכך יחזק את מעמדה של הרבנות הראשית בנושא הגיור. כמו כן, בלשכת השר כהנא מדגישים כי לראשונה יקבע בחוק כי הגיור במערך הגיור הממלכתי יפעל ע"פ דין תורה.

הסעיף השנוי במחלוקת בהצעת החוק, היא האפשרות שרבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת מערכת אחת של כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם.

פרסומת

על פי הצעת החוק, יוקם באגף הגיור מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים. כמו כן תוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין ותחייב את כלל בתי הדין לגיור.

על פי ההצעה, לרב הראשי, לועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון, אולם לא ניתן לבטל גיורים למפרע.

השר לשרותי דת מתן כהנא: "במדינת ישראל חיים כמעט חצי מיליון אזרחים שאבא או סבא שלהם היה יהודי אך לפי הלכה אינם יהודים. הם חלק מאיתנו. גדולי תורה מכל הדורות פסקו שיש לעשות מאמצים כבירים 'להחזירם הביתה'.

אני מודה לציבור ולכל גורמי המקצוע שהעירו את הערותיהם ותרמו מזמנם להליך החקיקה. אני קורא לרבנות הראשית לישראל ולרבנים הראשיים להמשיך בהידברות על החוק ויחד נפעל להגיע לחוק שירבה גיורים ע"פ ההלכה ויחזק את זהותה היהודית של המדינה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close