היום בחדשותכותרות נוספותכותרת גדולה ראשיתכותרת ראשית משניתמבזקיםפוליטיקה

קרב מאסף

חברי הממשלה אישרו את "חוק הנאשם" ו-"הגבלת הכהונה"

על רקע פיזור הכנסת המסתמן, ועדת השרים לענייני חקיקה התכנסה היום לדיון נוסף שבשגרה, אך קידמה הצעות חוק מאספות, בניסיון לפגוע ביריב הפוליטי, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו • ועדת השרים אישרה חופש הצבעה על החוק להורדת אחוז החסימה

על רקע פיזור הכנסת המסתמן, ועדת השרים לענייני חקיקה התכנסה היום לדיון נוסף שבשגרה, אך קידמה הצעות חוק מאספות, בניסיון לפגוע ביריב הפוליטי, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

ועדת השרים לענייני חקיקה, אישרה היום את "חוק הנאשם" שהגישו חברי הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) וגבי לסקי (מרצ). ההצעה שאושרה, מבקשת את המנדט להרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. מדובר בהצעת חוק שנתפרה במדויק למידותיו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, בניסיון לבלום את בחירתו לראשות הממשלה.

יצויין כי אם אכן יושג רוב של 61 חברי כנסת שיתמכו במועמדותו של נתניהו, הרי שלא תהיה כל מניעה לבטל את החוק מיד לאחר השבעת הכנסת, עוד בטרם תוטל הרכבת הממשלה על אחד המועמדים.

בתוך כך, הצעת חוק נוספת שאושרה היום בממשלה היא הצעת החוק שיזם שר המשפטים גדעון סער ונועדה להגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים. ההצעה לא תחול רטרואקטיבית, ותכנס לתוקף החל מהכנסת הבאה, במידה ותאושר.

פרסומת

האישור שהתקבל בישיבת הממשלה הגיע לאחר שהכנסת אישרה את החוק בקריאה שניה ביום 2.3.22 אולם חזרה בה בשל היעדר רוב לקריאה השלישית.

במקביל, בין ההצבעות שנידונו היום בוועדת השרים היא ההצעה להורדת אחוז החסימה. ההצעה נתמכת על ידי סיעות קואליציה ואופוזיציה, אולם יש גם מתנגדים מהאופוזיציה ומהקואליציה כאחד. בשל כך, החליטה ועדת השרים כי "הממשלה לא תנקוט עמדה. כל סיעה תחליט" כיצד להצביע על החוק.

ח"כ מוסי רז, יוזם הצעת החוק להורדת אחוז החסימה, אמר לאחר החלטת ועדת השרים: "כל פעם שהעלו את אחוז החסימה אמרו לנו שזה מה שיביא יציבות. ארבע מערכות בחירות בשנתיים הוכיחו שלא כך הדבר. בינתיים,בכל הקשת הפוליטית יש עמדות שלא מיוצגות בצורה מדויקת מספיק, או שבסכנה שלא להיות מיוצגות, בשל אחוז החסימה הגבוה. הדבר הדמוקרטי ביותר לעשות הוא לאפשר את הורדת אחוז החסימה, ואני מקווה שכל חברי הכנסת, מהקואולציה והאופוזיציה, יצביעו בהתאם".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close