היום בחדשותחדשות הכלכלהמבזקיםפוליטיקה

"הצעה של גורמים קומוניסטיים"

"הקואליציה התפרקה סופית; התעללות בגופה"

אחרי המפלה בהצבעה על העלאת שכר המינימום, באופוזיציה חוגגים: "פעם כשהקואליציה הפסידה בהצבעות זה היה אירוע חדשותי. צפו להפתעות" • סגן השר קארה תקף בחריפות את מפלגות השמאל שבקואליציה בה הוא חבר וכינה אותם קומוניסטים

זמן קצר לאחר המפלה של הקואליציה בהצבעה על העלאת שכר המינימום, תגובות מעורבות במערכת הפוליטית.

חה״כ אורלי לוי אבקסיס, מיוזמות החוק, אמרה: ״שכר המינימום במדינת ישראל הוא הנמוך ביחס למדינות המפותחות והוא אחד מהגורמים לכך שמשפחות רבות נמצאות מתחת לקו העוני. העלאת שכר המינימום תסייע לאותן משפחות, ששני ההורים יוצאים לעבוד, להרים את ראש מעל המים ולא לחיות תחת לחץ כלכלי תמידי ועול יוקר המחייה. לנוכח גל ההתייקרויות אין ראוי יותר מלהעלות את שכרם של העובדים".

בנוגע לדרמה במערכת הפוליטית, יו"ר ש"ס אריה דרעי צייץ בטוויטר: "רשמו לפניכם, הקואליציה התפרקה סופית השבוע. צפו להפתעות בקרוב מאוד. עם ישראל חי!"

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אם למישהו עוד היה ספק שהקואליציה הזו התפרקה וכולם בה כבר עמוק בקמפיין בחירות שיסתכל על היום הזה בכנסת".

פרסומת

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), הגיב אף הוא ועקץ את ראש הממשלה בנט: "אחרי שחברי הקואליציה ברחו ולא הסכימו להצביע כנגד האזרחים והעלאת שכר המינימום, בחרו בקואליציה לבזות את ראש הממשלה ולהביאו כאשר רק שני חברי כנסת איתו. אנחנו רואים כעת את התפרקות הקואליציה לגורמים לאחר חודשים בודדים של חוסר משילות".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אמר: פעם כשהקואליציה הפסידה בהצבעות זה היה אירוע חדשותי. היום כשהקואליציה מנצחת בהצבעה שולחים ניידת שידור עם שני שדרנים טרוטי עיניים ופותחים מסך מפוצל באמצע הריאליטי. זה כבר לא מאמצי החייאה. זו התעללות בגופה".

מנגד, במפלגת העבודה הבהירו: "יחד עם הנהלת הקואליציה הגענו להסכמה ששומרת על שלמות ואחדות הקואליציה ומטיבה עם העובדים. אחרי שבלמנו את עסקת החבילה במתכונתה הקודמת, הבאנו מתווה משופר להעלאת שכר המינימום ושיפור תנאי העובדים והעובדות. מאז ומתמיד, מפלגת העבודה היתה ונשארה מחוייבת לציבור העובדות והעובדים בישראל".

סגן השר אביר קארה אמר: ״החוק הפופוליסטי להעלאת שכר המינימום הוא פגיעה הזויה בחלשים כנגד עמדת הממשלה. חברי כנסת פופוליסטיים מנסים לעשות קמפיין על חשבון הציבור״. קארה שהגיב בשם הממשלה והביע את התנגדותה להצעה אמר כי ״העלאת שכר המינימום בצורה שאתם מציעים תפגע בחלשים ביותר בחברה הישראלית, תדלק את האינפלציה ואת עליית המחירים. לשכר מינימום יש השלכות מזיקות על הכלכלה ובפרט על החלשים ביותר.״

במקביל אמר בשיחות סגורות אביר קארה לראשי הקואליציה: ״הגורמים הקומוניסטיים שמנסים לקדם את החוק מתוך הקואליציה שוחטים את העסקים ומנפחים את האינפלציה. ההצעה להשית על העסקים בישראל, שהם נשמת אפה של הכלכלה, שכר מינימום גבוה ולא פרופורציונלי היא פופוליזם כלכלי לצרכי קמפיין בחירות שיפגע בראש ובראשונה בחלשים ביותר בחברה שעשויים למצוא עצמם ללא עבודה. לא אתן לזה יד. אם מפלגות השמאל רוצות להקל על השכבות החלשות שייקחו חלק ברפורמות הענק שאנחנו מובילים לפתיחת השווקים לתחרות, החלשת כוחם של המונופולים, הורדת המכסים והורדת מחירי המזון על ידי חשיפת המשק לייבוא. לא על ידי פתרונות פופוליסטיים לצרכי בחירות שכל בר דעת יודע שישפכו דלק למדורת האינפלציה ויפגעו בעובדים החלשים ביותר״.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close