היום בחדשותחדשות בארץמבזקיםפוליטיקה

לא הותר לפרסום

הפצתם פרטים מזהים? תשלמו 10,000 שקלים

יהיה ניתן להשית פיצוי כספי בעתי גילוי מידע, בין אמיתי ובין כוזב, והפצת פרטים מזהים של נפגעים או הרוגים בטרם ניתנה הודעה רשמית למשפחת הנפגע או ההרוג על ידי גורם מוסמך • יוזם ההצעה ח"כ פינדרוס: תחשבו על הבן, הילד, האבא, האמא, האח והאחות שרואים הוצאה להורג בשידור חי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק איסור פרסום מידע לגבי נפגעים, שהציעו חברי הכנסת יצחק פינדרוס, מוסי רז וקבוצת חברי כנסת. 7 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת הבריאות.

על פי ההצעה, יהיה ניתן להשית פיצוי כספי בעתי גילוי מידע, בין אמיתי ובין כוזב, והפצת פרטים מזהים של נפגעים או הרוגים בטרם ניתנה הודעה רשמית למשפחת הנפגע או ההרוג על ידי גורם מוסמך. גובה הפיצוי יעמוד על עד 10,000 ש"ח וזה יוכלו לתבוע בני המשפחה ששמם הופץ.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בעתות מלחמה ואירועים ביטחוניים מופצות ידיעות שונות על זהותם של נפגעים שפוגעות באדם שפרטיו הופצו ובבני משפחתו אשר, לעיתים, שומעים על המקרה בטרם נמסרה להם הודעה מסודרת על ידי הגורם המוסמך לכך. התקדמות הטכנולוגיה ואובדן היכולת של הממסד לנהל מידע או לצנזרו גורמים להתעצמות התופעה בשנים האחרונות.

הטכנולוגיה החדשה הכוללת בתוכה רשתות חברתיות ויישומונים המאפשרים פרסום בתפוצה רחבה ובמהירות, הפכה את הפצת השמועות לקלה במיוחד, המונית ומסוכנת – הן לביטחון המדינה והן לציבור בישראל. התוצאות הטרגיות של הפצת המידע במדינה יוצרות בהלה בציבור, פוגעות ביכולת של הרשויות להגיש עזרה מקצועית בזמן אמת וגורמות לעגמת נפש גדולה לקרוביהם של אותם אנשים שנפגעו או לאלה שלא נפגעו, אך שמם פורסם ברבים כקורבנות של האירוע. הרצון למנוע את התופעה הפסולה ולהרתיע את המפרסמים מלהפיץ שמועות בעניין מצריכה הסדרה בחוק."

פרסומת

יוזם ההצעה ח"כ יצחק פינדרוס אמר במליאת הכנסת בעת ההצבעה על החוק: "ידוע המדרש על השטן שהודיע לשרה אמנו על עקידת יצחק ומיד שרה מתה. לצערנו הרב, אותו שטן נמצא היום במחלה המוכרת לכולנו, של דחיית סיפוקים של סקרנות. קורה משהו ואז צריך להוציא מיד את הטלפון, לשלוח תמונה בווטסאפ, ואדם צריך לקבל הודעה ולראות תמונה נוראית. רק לאחרונה היה לנו את הפיגוע הנוראי בבני-ברק, ולדעתי חמש דקות אחרי האירוע, כשאף אחד לא יודע במי ובמה מדובר, גם לא המשטרה וגם לא מד"א, לפני שמד"א הגיעו, יוצאות תמונות נוראיות ומזעזעות של הוצאה להורג בשידור חי. תחשבו על הבן, הילד, האבא, האמא, האח והאחות שרואים הוצאה להורג בשידור חי בקבוצה של סקרנות בהודעת ווטסאפ".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close