היום בחדשותכותרת גדולה ראשיתפוליטיקה

מבחן לממשלה

בקואליציה נערכים לקראת ההצבעה הדרמטית במליאת הכנסת

בצל האולטימטום של שר המשפטים: בקואליציה נערכים להצבעה על החוק השנוי במחלוקת בתוך הממשלה ונועד להסדיר את שליטת הממשלה ביו"ש • בקואליציה שוקלים: הפיכת ההצבעה להצעת אי אמון שתחייב את חברי רע"מ לתמוך ותאפשר הכרזה על הח"כית הסוררת כ'פורשת'

מליאת הכנסת צפויה לדון מחר (שני) בהצעת חוק יו"ש המעגנת את היכולת של מדינת ישראל לפעול בשטחי יהודה ושומרון. החוק שנחקק בשנת 1967 מוארך בהצבעה במליאת הכנסת בכל 5 שנים, אלא שהפעם, בשל מורכבות הממשלה והעובדה שמפלגות שמאל וערביות מרכיבות את הממשלה, מסתמן כי לא יהיה רוב לחוק.

בשבוע שעבר הבהיר שר המשפטים גדעון סער, כי ההצבעה על החוק תקבע "אם הקואליציה תתקיים", ובקואליציה שגם כך מקרטעת, מנסים להציל את מה שניתן. בין האפשרויות העומדות בפני הקואליציה היא האפשרות להכריז על חוק יו"ש כהצבעת אמון בממשלה, על מנת לאלץ את חברי רע"ם לתמוך בהצעה, כשבנוסף, יהיה ניתן לאיים על ח"כ עידית סילמן בהכרזה עליה כפורשת, כאשר תמיכתה בהצעת אי אמון בממשלה, יכולה להוות עילה טובה להכרזה.

ב'כאן 11' דווח כי מנסור עבאס נשמע פסימי לגבי הסיכוי שהחוק יעבור בין היתר בגלל חשדנות כלפי חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ. לפי שעה רינאוי-זועבי לא הצהירה אם תצביע בעד החוק וברע"מ לא מתכוונים לתמוך בחוק שזועבי ממרצ מתנגדת לו, כדי שלא להביך את עצמם ברחוב הערבי.

ח"כ מנסור עבאס מבין את גודל המבחן מבחינת רע"מ כמפלגה ערבית בקואליציה ולכן הוא מנסה לשכנע את חברי רע"מ לתמוך בחוק יו"ש ורק לגבי חבר כנסת אחד הוא לא אופטימי: "לא רואה איך אגרום למאזן גנאים להצביע בעד החוק".

פרסומת

בתוך כך, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הבהיר כי הוא וחברי סיעתו יתנגדו להצעת החוק וכי גם חבר הכנסת מאזין גנאים מרע"ם, חבר הקואליציה, אמר לו שיתנגד. "אני לא מפרש את רע"ם, אבל מאזן גנאים אמר לי שהוא יתנגד – מקווה שהוא יישאר איתן", סיפר. "לגבי מנסור אין לי תקוות בכלל. אנחנו נצביע נגד תקנות יהודה ושומרון, נצביע אי אמון בממשלה, זו ממשלה רעה לגבי ירושלים – תראה מה קרה היום באל-אקצא ובמזרח ירושלים". אמר.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close