היום בחדשותכותרות נוספותמבזקיםפוליטיקהצבא ובטחון

עם ההצהרות ההיסטוריות

בישיבת הקבינט: לפיד תלה את ההצהרה עליה חתם עם ביידן

לראשונה מאז נכנס יאיר לפיד לתפקידו כראש ממשלת המעבר, התכנס הקבינט המדיני בטחוני בפעם הראשונה • בפתח הדיון תלה לפיד בחדר דיוני הקבינט את "הצהרת ירושלים בדבר השותפות האסטרטגית ארה"ב-ישראל"

לראשונה מאז נכנס יאיר לפיד לתפקידו כראש ממשלת המעבר, היום (א') התכנס הקבינט המדיני בטחוני בפעם הראשונה, ובין היתר קיבלו השרים סקירה מקיפה לאחר ביקורו של הנשיא ביידן בישראל.

בפתח דיון הקבינט המדיני-ביטחוני, ראש הממשלה יאיר לפיד, תלה בחדר דיוני הקבינט את "הצהרת ירושלים בדבר השותפות האסטרטגית ארה"ב-ישראל".

הצהרה זו נחתמה על ידי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה יאיר לפיד, במסגרת ביקור נשיא ארה"ב בישראל, בשבוע שעבר.

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד אמר: "תחילה נתלה את הצהרת ירושלים, במקום המיועד להצהרות היסטוריות. היא מצטרפת לשאר ההצהרות ההיסטוריות שתלויות כאן, בחדר הזה".

פרסומת

כזכור, המנהיגים הפוליטיים של ארצות הברית וישראל, הנשיא ביידן וראש ממשלת המעבר לפיד, נפגשו בירושלים ואימצו את ההצהרה המשותפת העוסקת בשותפות האסטרטגית ארה"ב-ישראל. על פי ההצהרה, "ארצות הברית וישראל מאשרות את הקשרים הבלתי ניתנים לערעור בין שתי מדינותינו ואת המחויבות המתמשכת של ארצות הברית לביטחון ישראל. מדינותינו מאשרות בנוסף כי השותפות האסטרטגית בין ארצות הברית לישראל מושתתת על ערכים משותפים, אינטרסים משותפים וידידות אמת.

מעבר לכך, ארצות הברית וישראל מאשרות כי בין הערכים שהמדינות חולקות נכללת מחויבות בלתי מעורערת לדמוקרטיה, לשלטון החוק ולקריאה ל"תיקון עולם". המנהיגים מביעים הערכה לראש הממשלה לשעבר בנט, שהוביל את הממשלה המגוונת ביותר בתולדות ישראל, ושתחת הנהגתו השותפות יוצאת הדופן הזו המשיכה להתחזק".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close