היום בחדשותמבזקיםפוליטיקה

אחרי ההודעה הדרמטית

בימין מגיבים לאורבך: "צעד ראשון. מקווים שילך עד הסוף"

בגוש הימין מגיבים בתחושות מעורבות להודעתו של יושב ראש ועדת הכנסת, ח"כ אורבך על הקפאת חברותו בקואליציה • ח"כ סמוטריץ': "צעד כמו שהוא עשה היום מול בנט, שלהם יחסים קרובים הרבה מאוד שנים, דורש אומץ רב"

בגוש הימין מגיבים בתחושות מעורבות להודעתו של יושב ראש ועדת הכנסת, ח"כ אורבך על הקפאת חברותו בקואליציה.

ראשון המגיבים היה יו"ר מפלגת נעם, ח״כ אבי מעוז (הציונות הדתית) שאמר: "אני רוצה לברך את ידידי ח״כ ניר אורבך על הודעתו כי הוא אינו חלק מהקואליציה בעת הזאת. שמח שעשית את הצעד הראשון בכיוון הנכון לפירוק קואליציית 'מדינת כל אזרחיה'. אין מקום בממשלת בנט-לפיד לחברי כנסת שזהותה היהודית של המדינה חשובה להם. מחזק את ידיך להשלים את המהלך ולחזור למחנה היהודי-לאומי. חזק ואמץ".

גם יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב וביקש לחזק את ידיו של אורבך, על אף שאורבך לא ערק באופן סופי. "אין מקום לציניות בתגובה לצעד של ניר" אמר סמוטריץ' והוסיף: "צעד כמו שהוא עשה היום מול בנט, שלהם יחסים קרובים הרבה מאוד שנים, דורש אומץ רב. ניר אזר את האומץ לצעד הראשון, זה חשוב ואני מברך אותו על כך. צריך לקוות שבעזרת השם יהיה לו האומץ ללכת עד הסוף ולהפיל את הממשלה הרעה הזו".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ יריב לוין הגיב בעקבות ההתפתחויות ואמר כי "השערוריה הזו חייבת להיפסק".

פרסומת

לוין הוסיף ואמר: "תתארו לכם מה היה קורה אם בנימין נתניהו והליכוד היו נאחזים כך בקרנות המזבח של השלטון. הפרשנים כבר מזמן היו מסתערים ומסבירים שממשלה בלי רוב בכנסת היא לא דמוקרטית. שממשלה שלא יכולה להעביר חוקים גורמת נזק יומיומי למדינה, שכל זה עולה לנו המון כסף והוא הכי לא דמוקרטי שיש.

"אבל כשבנט-לפיד-עבאס נאחזים בכסאות, מדרדרים את המדינה לשפל, ומביאים עלינו גל מטורף של עליות מחירים, הפרשנים מסבירים פתאום כמה היציבות כביכול חשובה. זו לא יציבות, זה חוסר אחריות".

לדברי לוין, "הגיע הזמן שכל השותפים בקואליציה ישחררו את אחיזתם מהגרון של המדינה. צריך ואפשר להקים מיד ממשלת ימין, או להחזיר את המנדט לבוחר."

כזכור, מוקדם יותר הודיע ח"כ אורבך כי "אחרי שבוע של פגישות עם רה"מ וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית". אורבך ציין כי הודיע הבוקר לראה"מ "שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close