היום בחדשותכותרות נוספותמבזקיםפוליטיקה

חברת הסקרים

בגלל הרפורמה בטלפונים: "הנדל בדרך החוצה מהפוליטיקה"

חברת הסקרים גיירקט פולס מספקת נתונים ופרשנויות מעניינים לקראת הבחירות הקרובות • על פי הסקר: שקד על גבול אחוז החסימה, תומכי כהנא רק בגוש הימין, הנדל כנראה בדרך לעשות לביתו ואחרי הפופלריות הגדולה, איתמר בן גביר בירידה

חברת הסקרים דיירקט פולס, בבעלות עד המדינה שלמה פילבר, מספקת נתונים מעניינים לקראת הבחירות שבדרך. לצד הנתונים, בחברת הסקרים מעניקים גם פרשנויות לתוצאות שמגיעות לידיהם.

היום (ג') פרסמה חברת הסקרים מספר נתונים מעניינים תוך התמקדות בארבעה אישים בולטים על הפרק: יו"ר ימינה החדשה איילת שקד, סגן השר מתן כהנא, שר התקשורת יועז הנדל ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר.

"למרות שחלק מהפרשנים חוזים כי מערכת הבחירות הקרובה תהיה מחזור משעמם של ארבעת הסבבים הקודמים, מסתבר כי אנחנו בדרך לקראת לא מעט שינויים מעניינים. פוליטיקה היא לעיתים עניין של תזמון ולא מעט מזל, ורשימת הפוליטיקאים שמוצאים את עצמם השבוע כמו השועל בכרם הענבים – עם הישגים יפים שמתפוגגים בלי יכולת לממש אותם – מתארכת".

לדברי הסוקרים, "ימינה נמצאת בדרך ללא מוצא, כאשר כל נסיון להגדיל את תומכי המפלגה מצד ימין יביא לבריחת כמחצית תומכיה מהמרכז וחוזר חלילה".

פרסומת

בנוגע למתן כהנא, נאמנו של בנט, כותבים הסוקרים: "מי שקידם בשנה האחרונה כשר הדתות שתי רפורמות חשובות שהציונות הדתית הליברלית מעוניינת לבצע כבר שנים: ביטול מונופול הכשרות ותהליכי הגיור. במהלכים של כהנא תמכו לפחות שלושה מנדטים של בוחרי הציונות הדתית, אולם את קולם הוא לא יוכל לקבל מחוץ לגוש הימין".

על יועז הנדל, "שר עם פרופיל תקשורתי גבוה יחסית שקידם רפורמות צרכניות משמעותיות שהיו אמורות לשדרג את מעמדו, אולם שני מהלכים פוליטיים שביצע בשנה האחרונה – שהיו אמורים להניב לו דיוודנד פוליטי – עלולים לזרוק אותו מהגלגל: 1. פשרת האוזר-הנדל, שמנעה מבני גנץ הקמת ממשלת שמאל וערבים בסבב הקודם. 2. עימות חזיתי עם הציבור החרדי על ה"קומה הכשרה", גורמים לו להיות "אישיות לא רצויה" בהרכבים החדשים של מפלגות המרכז".

נתון מעניין נוגע ליושב ראש עוצמה יהודית. "איתמר בן גביר, מי שהיה במגמת עלייה בחודשים האחרונים מתחיל להסתמן כמועמד שהגיע להבשלה מוקדמת, מוקדמת מידי. יציאת הכנסת לפגרה והפסקת הקטטות המתוקשרות עם טיבי, כמו גם השקט שחזר לסמטאות שכונת שמעון הצדיק בירושלים, יחד עם התבטאויות חריפות של הח"כים בליכוד לקראת הפריימריס (כאלו שזכו מנתניהו לכרטיס צהוב), מתחילים לייצר עבור בן גביר את "אפקט בנט" במסע הפרנסה המפורסם שלו.

"בנט, שהתחיל עם כמעט 20 מנדטים, סיים בקלפי עם שליש. כמו אצל בנט כך גם אצל בן גביר, מתברר לפעמים כי אהדה ותמיכה יכולות להיות פריכות וחמקמקות ולא בהכרח מתרגמות לקולות בטוחים בקלפי. הסקרים המעודכנים מראים כי התמיכה וההתלהבות בחוגי הליכוד מבן גביר, עוברת כעת למתמודדי הפריימריס השונים ומתחילה "חזרה הביתה" של ליכודניקים. ספק אם בן גביר יוכל לשמר את רמת האהדה כלפיו עוד ארבעה חודשים".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close