חדשותכותרות נוספותמבזקיםפוליטיקה

התמורה למנסור עבאס

עשרות מיליונים לג'יסר א-זרקא שבערה בשומר החומות

שמו של הישוב עלה לכותרות בשומר החומות כאשר מתפרעים ממנו זרקו אבנים לעבר כביש החוף. גורמים בסביבת לפיד: "מדובר ביישוב חלש"

מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ, התחייבה לעבאס לקדם החלטת ממשלה חדשה והקצאה של עשרות מיליוני שקלים נוספים למועצה המקומית ג'יסר א – זרקא במסגרת המו"מ להישארות רע"מ בקואליציה, כך מדווח העיתון "ישראל היום".

כזכור, שמו של הישוב על לכותרות במהלך שומר החומות, כאשר כביש החוף נסגר לתנועה בשל מתפרעים תושבי ג'יסר א – זרקא שזרקו אבנים על כביש החוף.

בשבוע שעבר, מנסור עבאס ניהל מגעים עם מכ"לית משרד רה"מ החליפי, נעמה שולץ ובמסגרתה דרשו ברע"מ לקדם את החלטת הממשלה היעודית לג'יסר א -זרקא. לישראל היום נודע כי במסגרת המו"מ על ביטול הקפאת החברות בקואליציה, ברע"מ דרשו כספים נוספים למועצה המקומית ג'אסר א- זרקא מעבר לסכום שנקבע בתכנית החומש למגזר הערבי.

בחודש נובמבר אישרה הממשלה את החלטה 550 שהיא התכנית הכלכלית לצמצום פערים בחברה הערבית והתכנית התייחסה גם לפיתוח ג'יסר א- זרקא. כעת אנחנו חושפים כי מנסור עבאס קיבל כספים נוספים במסגרת החלטת ממשלה יעודית לג'יסר א- זרקא שתוקדם על ידי המשרד לשוויון חברתי.

פרסומת

ל"ישראל היום" הגיעה טיוטה של החלטת הממשלה החדשה אשר חושפת בתוכה כספים שכבר אושרה בממשלה במסגרת התכנית הכלכלית לחברה הערבית, אך גם עשרות מיליוני שקלים חדשים שהובטחו לרע"מ בתמורה להישארותם בקואליציה, אותם דרשה בימים האחרונים מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ, ממשרד האוצר.

על פי הטיוטה שהגיעה לידי "ישראל היום", עולה כי ג'יסר א – זרקא תקבל עשרות מיליוני שקלים נוספים, מלבד ה-40 מיליון ש"ח שהוקצו לה במסגרת תכנית החומש. לדוגמא, בטיוטת ההצעה נכתב באחד הסעיפים כי משרד הרווחה יקצה ממקורותיו, בנוסף לתכנית החומש עוד 16.5 מיליון שקלים.

כמו כן, נכתב כי משרד התחבורה יקצה תקציבים לביצוע פרויקט של כביש עוקף ג'סר א- זרקא שיכלול הקמת מחלף בכניסה ליישוב והוא תואר בטיוטת החלטת הממשלה כ "הסטת כביש החוף מזרחה". כאמור, הטיוטה חושפת כי עבאס יקבל עשרות מיליוני שקלים לג'יסר א- זרקא מעבר לארבעים מיליוני ש"ח שהוקצו לו.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close