היום בחדשותחדשותכותרות נוספותמבזקיםפוליטיקה

בעקבות האיחוד

סער שינה את עמדתו? "גנץ בהחלט התחשל ועמד בכבוד מול מכונת הרעל"

גדעון סער מסביר את השינוי בעמדתו כלפי בני גנץ: "הוא היה פעמיים בתפקיד שר הביטחון, ואני חושב שהיום הוא בהחלט הוכיח שיש לו סיבולת שמעט מאוד אנשים שאני מכיר בפוליטיקה. לכן, אני חושב שהיום הוא יכול להיות איפה שלדעתי לא נכון היה שהוא יהיה לפני 3 פלוס שנים"

כאשר נכנס בני גנץ לפוליטיקה, גדעון סער היה עדיין במפלגת הליכוד והוא תקף אותו חזיתית. היום, הוא מסביר מדוע שינה את דעתו, הצטרף אליו למפלגה ומצהיר כי הוא ראוי וצריך להיות ראש הממשלה הבא של ישראל.

בראיון ל-103 אמר סער: "כשבני נכנס לפוליטיקה, אמרתי, 'אדם שנכנס למערכת הפוליטית, צריך להתנסות, להיות שר, להבין מה זה כנסת', ובין הדברים שאמרתי אז, שזה לא נכון שהוא יהיה ראש ממשלה. עם זאת, מאז בני בהחלט התחשל ועמד בכבוד מול מכונת הרעל הזאת שאני מכיר אותה היטב וגילה כושר ספיגה וכושר עמידה וגם יצא ממצב פוליטי מאוד מסובך בבחירות הקודמות. הוא היה פעמיים בתפקיד שר הביטחון, ואני חושב שהיום הוא בהחלט הוכיח שיש לו סיבולת שמעט מאוד אנשים שאני מכיר בפוליטיקה. לכן, אני חושב שהיום הוא יכול להיות איפה שלדעתי לא נכון היה שהוא יהיה לפני 3 פלוס שנים".

לדבריו, "נוצר כוח פוליטי שלישי דו ספרתי שממוקם בין המחנה שנמצא שמאלה מהמרכז, לבין מה שנקרא גוש ביבי. אני חושב שהתחרות באופן אפקטיבי על מי יכול להרכיב ממשלה ביום שאחרי, היא באופן מעשי תהיה בינינו לבין נתניהו. גם המרכז וגם הימין הממלכתי, הוא קהל גדול מאוד בישראל – נתניהו יצטרך לשאול את עצמו למי יש באמת סיכוי לאחר ולהקים ממשלה. ייתכן כי ייפתח משחק חדש ואפשרויות חדשות".

"אם לביבי לא יהיו 61, המשחק ייפתח בהרבה מאוד מקומות, והאופוזיציה תעמוד בפני החלטה, האם היא מעדיפה שתמשיך ממשלת מעבר בראשות לפיד או שצריך לפתוח את הדברים מחדש ולנסות להקים באמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, יציבה, שאיננה נסמכת על הקצוות ואני מאמין שהדבר הזה יקרה".

פרסומת

לגבי מצבו החלש יחסית בסקרים, אמר: "אני חושב שאנחנו נמצאים בנקודה שקהל רחב יכול ללכת אחרינו. זה ידרוש מאמץ ואני מאמין שנצליח".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "לא משנה מה סער אומר, הוא מנסה להסוות ולהסתיר את העובדה שלגנץ ולפיד אין ממשלה בלי האחים המוסלמים והמשותפת. זה חשבון פשוט".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close