היום בחדשותהיום בכותרותחדשותחוץ ומדינימבזקים

"נכנס בניגוד לתקנות"

סעודיה: נעצר נהג שסייע לעיתונאי ישראלי להכנס למכה

לאחר כתבה על העיר מכה ששודרה בישראל, רשויות החוק בסעודיה עצרו אזרח שסייע לעיתונאי הישראלי להכנס למכה האסורה בכניסת אלו שאינם מוסלמים • בהודעת הרשויות נאמר כי "סוגיית העיתונאי שביצע את הפשע הועברה לפרקליטות הכללית כדי לנקוט בהליכים הנדרשים נגדו" • "ביקורו של עורך חדשות החוץ, גיל תמרי, במכה הוא הישג עיתונאי חשוב, שלא נועד בשום צורה לפגוע ברגשות המוסלמים"

היום (ו') הודיעו הרשויות בסעודיה, כי עצרו אזרח שסייע לעיתונאי ישראלי – גיל תמרי – להכנס למכה, האסורה לכניסה למי שאינו מוסלמי.

"דובר המשטרה של אזור מכה הצהיר שהמשטרה העבירה לפרקליטות הכללית אזרח שסייע לכניסתו של אחד העיתונאים (לא מוסלמים) שנשא אזרחות אמריקנית לבירה הקדושה דרך המסלול למוסלמים, בעבירה ברורה על תקנות הכניסה למכה ללא מוסלמים. האזרח נעצר וננקטו נגדו הליכים" נאמר בהודעה.

עוד הודגש בהודעה כי "כל מי שמגיע לממלכה צריך לכבד את התקנות, במיוחד מה שנוגע למקומות הקדושים ולטקסים הדתיים הקדושים. עבירה מסוג זה נחשבת לפשע ועונשים יוטלו על מבצעיו בהתבסס על התקנות".

מעצרו של האזרח מגיע לאחר שביום שני שודרה בערוץ 13 כתבה של העיתונאי גיל תמרי, עורך חדשות החוץ של הערוץ, שבמסגרתה נכנס למכה בליווי תושב מקומי שחשב שהוא נוצרי. תמרי, שמחזיק בדרכון זר, צילם במקום והיה עלול להיעצר על ידי השלטונות ולעורר תקרית דיפלומטית. זאת כאשר המלווה שלו מסתכן במאסר.

פרסומת

מחדשות 13 נמסר בתגובה בתחילת הפרשה: "ביקורו של עורך חדשות החוץ, גיל תמרי, במכה הוא הישג עיתונאי חשוב, שלא נועד בשום צורה לפגוע ברגשות המוסלמים. כמובן שאם מישהו חש פגיעה, אנחנו מצרים על כך. נבהיר: סקרנות עיתונאית היא נשמת אפו של מקצוע העיתונות. ה"אני מאמין העיתונאי", מושתת על הגעה לכל מקום ותיעוד הדברים ממקור ראשון. עקרונות אלה הנחו אותנו גם במשימה העיתונאית הזאת, שאפשרה לצופים רבים מגע ראשוני כמעט בלתי אמצעי עם המקום החשוב הזה. זאת יחד עם הסקרנות וההתרגשות בישראל סביב היחסים המתהדקים עם סעודיה. לתפיסתנו, הידיעה וההכרה של מקום חשוב ממקור ראשון, רק תורמות להגברת הסובלנות הדתית והשיח מתוך למידת והכרת אמונות האחר".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close