היום בחדשותהיום בכותרותחדשותכותרת גדולה ראשיתמבזקיםפוליטיקה

משנה כיוון

סמוטריץ' עושה בנט: מחבק את צוהר, ולא יסגור מרכולים בשבת

מה עובר על סמוטריץ'? מחבק את צוהר, מצהיר שלא יסגור מרכולים הפתוחים בשבת בתל אביב • גורמים במערכת הפוליטית מעריכים: האמירות נועדו למשוך מצביעי בנט לשעבר • במפלגות החרדיות חוששים: "גם בנט התהפך"

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' – הנחשב לשמרן בדעותיו – מתחיל לגלות 'סימני ליברליות' חדשים בעת האחרונה. בתחילת החודש, התבטא סמוטריץ' בחוג בית באופן חיובי כלפי ארגון צהר ובסוף השבוע התבטא כי לא יסגור מרכולים בשבת בתל אביב.

בנוגע לצוהר אמר בין היתר, אמר כי הוא חלוק על אנשי ארגון צהר אך לא יתקוף אותם. "כשהדיון על צהר הגיע לישיבת סיעה שבנט בראש, לא תמכנו במיזם הכשרות של צהר כי חשבנו שהוא לא נכון, אבל אני לא חושב שהם אנשים רעים חס וחלילה, לא חושב שהם רוצים להזיק, יש לי וויכוח איתם בכמה סוגיות".

דבריו עוררו סערה קשה בציונות הדתית, כאשר חלק לא מבוטל בציונות הדתית לא אהב את ההתבטאות, ומנכ"ל ארגון ליב"ה – המזוהה עם האגף החרד"לי, תקף את דבריו במכתב ששיגר לו "עד לפני רגע קט נאבקנו יחד במאבק עיקש להפלת הממשלה שהמכנה המשותף המרכזי שלה, חוץ מ'רק לא ביבי' – היה מחיקה טוטאלית של זהותה היהודית של המדינה והפיכתה ל'מדינת כל אזרחיה'. מי שמקדם מהלכים לפירוק הרבנות הראשית ועוסק בהכפשתה, מי שמקדם הכרה בגיורים בניגוד לעמדת גדולי ישראל, ומקדם פרויקטים הממומנים בעקיפין על ידי ארגונים התומכים ברפורמים ומטרתם לקדם את ההכרה ברפורמים בתוך הציונות הדתית, מהווה עדיין חלק מהסט הערכי של הציונות הדתית?"

בראיון שנערך עמו, ופורסם בסוף השבוע ב-n12 התייחס סמוטריץ' בין היתר לסוגיות דת ומדינה, ואמר כי "מאד חשובה לי השבת במרחב הציבורי ובפרהסיה, אבל אני לא הולך עכשיו להתחיל לסגור מרכולים בתל אביב, אני לא מחפש מלחמות דת, למרות שהדבר מנוגד לחוק".

פרסומת

גורמים במערכת הפוליטית סבורים כי סמוטריץ' מנסה לאמץ קו ממלכתי וליברלי יותר, וזאת בכדי לנסות למשוך אליו מצביעי בנט לשעבר הנחשבים ל'ימין ליברלי' – שכעת אין מפלגה המתאימה לעמדותיהם.

התבטאויותיו האחרונות של סמוטריץ', מעוררות דאגה בקרב הציבור החרדי, לאחר שבמשך שנים היה מראשי החץ במאבק על שמירת הדת בישראל – ולעתים אף יותר מהמפלגות החרדיות עצמן. יצויין כי החשש מתחדד על רקע העובדה שראש הממשלה לשעבר בנט עצמו במשך שנים נקט בעמדות שמרניות בכל הקשור לסוגיות דת ומדינה, בוודאי גם בסוגיות ימין, עד שהתהפך בשנה האחרונה ונהג הפוך מכל אמירותיו.

ממפלגת הציונות הדתית ומטעמו של סמוטריץ' לא התקבלה תגובה.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close