חדשותכותרת ראשית משניתמבזקיםפוליטיקה

סמוטריץ׳ לבר לב: מנע את אירועי הערבים לציון הפרעות בלוד

'ועד העם בלוד' מתכנן מחר תהלוכה לרגל יום השנה לפרעות בערים המעורבות בהשתתפות אלפים שיגיעו מערים נוספות ● סמוטריץ': חובה על משטרת ישראל למנוע את קיומו של אירוע ההסתה המתוכנן

יו"ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ פנה באופן דחוף לשר לביטחון פנים עמר בר לב על רקע כוונת ״ועד העם בלוד״ לקיים ביום שישי תהלוכה לרגל ״יום השנה למאורעות הכבוד״ והפרעות בערים המעורבות בהשתתפות אלפי צעירים ערבים שיגיעו באוטובוסים מערים נוספות מרחבי הארץ. 

במכתבו מציין סמוטריץ׳ כי ״בימים האחרונים מתפרסמות ברשתות החברתיות ובעיתונות הערבית כרזות מטעם “ועד העם בלוד״ הקוראות לציבור להגיע לאירוע לרגל ציון ״יום השנה למאורעות הכבוד״, הלא הן הפרעות שבוצעו על ידי הערבים כנגד יהודים בערים המעורבות בתקופת מבצע שומר החומות.

הוא כותב כי "תוכנן ועיצובן של הכרזות לא מותיר מקום לספק בדבר מהות האירוע ובעיקר בדבר הסכנה המוחשית להסתה חמורה במסגרתו, ואף חמור ומטריד ומכך, בדבר החשש לקיום אירועים לאומניים אלימים כנגד יהודי העיר לוד בהמשך לו וכתוצאה ממנו".

עוד נכתב כי "על פי הפרסומים, אוטובוסים רבים מערים וישובים ערבים בכל רחבי הארץ עתידים להגיע אל האירוע ולמרבה החשש להוסיף שמן למדורת ההסתה והאלימות בעיר לוד".

פרסומת

סמוטריץ׳ הזכיר ש"משטרת ישראל ידעה לאורך השנים למנוע את יציאתם של אוטובוסים לאירועים דמוקרטיים לגיטימיים כדוגמת המחאה נגד הגירוש בכפר מימון, קל וחומר שחובה על משטרת ישראל למנוע את קיומו של אירוע ההסתה המתוכנן ולמנוע באופן אקטיבי את הגעת המשתתפים אליו מרחבי הארץ".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close