היום בחדשותחדשותמבזקיםמשפט

דרמה בבית המשפט

נדחתה בקשת הפרקליטות לתיקון כתב אישום נגד נתניהו

השופטים הסבירו כי החקירה של עד המדינה שלמה פילבר נמצאת בשלב מתקדם ותיקון מועד הפגישה בשלב זה סותר לכאורה את קו ההגנה של הנאשמים ועל כן השינוי אינו מתקבל על הדעת

בית המשפט נקט הבוקר בצעד דרמטי והחליט לדחות את בקשתה של פרקליטות המדינה לתקן את כתב האישום נגד יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בתיקי האלפים בעניין מועד הפגישה בינו לבין עד המדינה שלמה פילבר שזכתה לכינוי "פגישת ההנחייה".

השופטים הסבירו כי החקירה של העד נמצאת בשלב מתקדם ותיקון מועד הפגישה בשלב זה סותר לכאורה את קו ההגנה של הנאשמים ועל כן השינוי אינו מתקבל על הדעת. עוד טענו השופטים כי הפרקליטות התעכבה בהגשת הבקשה למרות שידעה על גרסתו של עד המדינה ושינוי עלול לפגוע ביכולת הנאשמים להגן על עצמם.

השופטים כתבו בהחלטה כי "במהלך הדיון, הציגה ההגנה לפילבר ראיות על פיהן ביקשה לפתח קווי-הגנה בדבר הפרכת קיומה של 'פגישת ההנחיה', המבססת לכאורה את העבירות המיוחסות לנאשמים, ובעיקרן עבירת השוחד. חקירתו הנגדית של פילבר השתרעה על פני ימים רבים ומצויה לקראת סיומה. במהלכה עומת העד, כאמור, עם ראיות שונות ומגוונות, תוך ריבוי פרטים והצלבת מקורות מידע שונים".

עוד ציינו: "בדרך זו מבקשת ההגנה לשלול את היתכנות קיומה של פגישת ההנחיה במועד הנזכר בכתב-האישום, ולבסס את טענתה לפיה פילבר פעל ממניעים ענייניים ומקצועיים. תיקון כתב-האישום, בשלב זה של הדיון, ומיקום פגישת ההנחיה במועד שקדם למינויו של פילבר לתפקיד, עומד, לכאורה, בסתירה חזיתית עם קווי ההגנה של הנאשמים אשר נחשפו במהלך הדיון והתוו את חקירתו הנגדית של פילבר, עד כדי ספק סיכולם. אכן, ההגנה שוללת את קיום פגישת ההנחיה, מעיקרה. ברם, אין בכך כדי לגרוע מקו ההגנה הנוגע למועד בו נטען שהתרחשה הפגישה הנטענת, כמו גם ממהותיותו של מועד זה לתזת המאשימה".

פרסומת

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close