היום בחדשותכותרות נוספותמבזקיםמשפט

תיק 1000

עדות קליין: "מילצ'ן לא ביקש מנתניהו לעזור לו בעסקיו"

רגע לפני היציאה לפגרת הקיץ, אתמול התקיים דיון נוסף בתיק 1000, כשהדס קליין, העוזרת של מילצ'ן נחקרה ועומתה עם הנתונים • עו"ד עמית חדד הוכיח שמילצ'ן נהג לרכוש אלפי בקבוקי שתייה לאורחיו וידידיו, בניגוד לאישומים כאילו מדובר היה בהטבות לנתניהו

אתמול הסתיים השלב הוכחי בדיון שנערך במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כשעל דוכן העדים הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, שאמורה להשיב על שאלות החקירה הנגדית, שעל ידי צוות ההגנה בראשות עו"ד עמית חדד.

מדובר בדיון האחרון לפני יציאה לפגרה, ובמהלך החקירה הנגדית באולם בית המשפט המחוזי בירושלים ניסה חדד להתמקד בעובדה שמשפחת מילצ'ן נהגה לרכוש אלפי בקבוקי שתייה, מה שמוכיח שהמיליארדר לא נהג לרכוש שתייה דווקא לבני הזוג נתניהו.

מלבד האמירות 'לא יודעת' או לא זוכרת, מתברר שיש גם כמה נקודות מעניינות בתיק 1000.

פרסומת

מעדותה של קליין עולה כי המתנות לא ניתנו לנתניהו כיוון שהיה ראש ממשלה בניגוד לכתב האישום, לפיו המתנות ניתנו לנתניהו בגלל שהיה ראש ממשלה, הוכח בדיון שהמתנות התחילו בתקופה שנתניהו כלל לא היה ראש ממשלה.

בנוסף, הוצגו חוות דעת משפטיות של ד"ר יעקב ויינרוט ז״ל ושל היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, לפיהן היה מותר לנתניהו לקבל מתנות מחברים (חוות הדעת של ויינרוט התייחסה ספציפית למילצ׳ן). קליין הודתה היום שבזמן אמת נאמר לה שקיימות חוות דעת כאלה.

שאלה מעניינת, עם תוצאה לא פחות מכך, הייתה שאלתו של השופט בר-עם, ששאל את קלייין: האם מילצ׳ן ביקש אי פעם מנתניהו לעזור לו באינטרסיים הכלכליים שלו? קליין השיבה בשלילה. בהקשר זה, עו"ד חדד הקריא קטע מחקירת מילצ'ן במשטרה. חוקר: ביקשת מנתניהו שיעזור לעסקיך בארץ? מילצ'ן: לא רק שלא ביקשתי, זעמתי עליו כשהוא התמנה לתפקיד שר אוצר וחוקק חוק ייבוא מקביל, אבל הוא אמר לי 'אני שר אוצר, וזה מה שטוב למדינה'. "יש בנתניהו משהו משיחי הוא רואה עצמו כמגן היישות היהודית" דברי מילצ'ן. קליין הודתה כי אכן שמעה על כך.

קליין אף אישרה שהחברות בין משפ נתניהו ומילצ׳ן הייתה קרובה, ושמילצ׳ן, שחגג את ימי ההולדת שלו רק עם חבריו הקרובים, עשה זאת עם משפ נתניהו.

בנוסף, התברר היום שהמשטרה כלל לא טרחה לבדוק את כמויות השמפניה עליהן מתבסס כתב האישום ושבחקירתה הראשונה של הדס היא אומרת שרוב השמפניה נצרכה ע״י משפ׳ מילצ׳ן ואורחיהם. עוה"ד חדד הציג רשימה עם למעלה מאלף בקבוקי משקה. בהמשך הציג עוד רשימה עם כמות גדולה של בקבוקי אלכוהול ואחרי תשעה ימים, נרכשים עוד כמה מאות בקבוקי שתיה קלה, כששישה ימים לאחר מכן, נרכשים עוד 250.

השופט בר-עם פנה לעדה קליין ושאל: "אפשר לומר שאת המומה מהכמויות האלה"? קליין השיבה בחיוב ואמרה: מאוד, מאוד.

חדד אמר בדיון "כשמסתכלים על הפרופורציה, הכמויות שונות. גב' קליין ראתה את הכמויות, ושינתה את העמדה האינטואיטיבית שהצריכה העיקרית היא למשפחת מילצ'ן ובצד נתנו גם למשפחת נתניהו. את רואה עכשיו את הכמויות. העמדה ש70% הם לנתניהו הגיעה מחוסר המידע שאנחנו מציגים לעדה.

בדיון קודם בבית המשפט המחוזי בירושלים, שם מתקיימים הדיונים בתיקי נתניהו, קרא עו"ד עמית חדד לפסול חלק מהראיות שהציגה קליין, בטענה שהושגו בגניבה ושלא כדין. "המסמכים שהגישה קליין למשטרה הם מצג שווא שהושגו במרמה ואי אפשר להכשיר אותם כראייה. קליין אינה בעלת המסמכים. משטרת ישראל לא רשאית להפעיל אדם אחר, להציג מצג שווא ולהשיג ככה מסמכים. יש דרך לעשות דברים- צו חיפוש" אמר עו"ד חדד.

בנוסף, בניגוד גמור לעדות קליין שהזוג נתניהו הגיב בזעם כשמילצ׳ן לא הביא מתנות, עו"ד חדד הציג קטע מחקירת המשטרה ובה מילצ׳ן נותן גרסה הפוכה ואומר בחקירתו כי אף פעם לא היה דבר כזה. גם בנוגע לסיגרים, אמר מילצ'ן בחקירתו כי "הייתי אומר לו, ביבי, אני מביא לך סיגר".

כמו כן, עו"ד חדד עימת את קליין עם העובדה שבניגוד לעדותה על הדוכן שנהגה להביא שלושה ארגזי שמפניות לשרה נתניהו, בעדותה במשטרה אמרה קליין כי ברוב המקרים הובאו שישה בקבוקים ובמקסימום 12 בקבוקים. קליין כמובן השיבה כי היא אינה יודעת להסביר את הפער.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close