חדשותחוץ ומדיניכותרת גדולה ראשיתמבזקים

ללא הסבר

ממשל ביידן שלל את הוויזה לרב שמואל אליהו

שגרירות ארה"ב בישראל הודיעה לאחרונה לרב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, כי אשרת הכניסה שלו לארה״ב מבוטלת, כך נודע לעיתון "ישראל היום".

מדובר בצעד חריג שכן הוויזה לא פקעה בתום תקופת הזמן, אלא נשללה בצעד יזום על ידי מחלקת המדינה.

המהלך ננקט כלפי אחד הרבנים הבכירים בישראל, המכהן מזה עשרות שנים בתפקידים ממלכתיים כרבה של העיר צפת וחבר במועצת הרבנות הראשית. בשגרירות האמריקנית סירבו לספק מידע בנוגע לעילת הפסילה. גורמים ממשלתיים בישראל העריכו כי הדבר עשוי להיות קשור בהתבטאויות עבר של הרב אליהו כלפי ערביי ישראל, ביניהן קריאה שלא להשכיר דירות לערבים.

מדובר בפגיעה ממשית ברב אליהו, שהוא אחד הרבנים הבולטים והפעילים ביותר בציבור הדתי לאומי. אחד התחומים שבהם הוא פעיל בשנים האחרונות הוא הידוק הקשר עם יהדות ארה"ב. הרב אליהו מחזיק בדעה ביקורתית על הזרם הרפורמי, וייתכן שגם לעובדה זו היה חלק בהחלטה האמריקנית לשלול את אשרת הכניסה שלו.

פרסומת

תגובת לשכת הרב שמואל אליהו: "חרף פניות לקונסוליה האמריקנית, לא קיבלנו שום נימוק שיסביר את סיבת שלילת הוויזה שהייתה בתוקף עשרות שנים. מבירורים שערכנו עולה כי זו פעולה של אנטי ציונים כמו התנועה הרפורמית, גורמים שמנסים באופן תדיר לפגוע בחופש הביטוי ולהשתיק רבנים. אחרי שלא הצליחו להשתיק את הרב אליהו בדרכים משפטיות הם מנסים כעת לסתום את פה הרב בדרכים קטנוניות כאלו ואחרות. אין סיבה לחשש – הם לא יצליחו".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close