היום בחדשותהיום בכותרותחדשותחדשות בארץמבזקים

"התעלם מההנחיות"

מחר: עדות נתניהו בוועדה לחקירת אסון מירון

מחר צפוי להעיד בועדת החקירה של אסון מירון, רה"מ לשעבר - שהיה רה"מ בזמן האסון - יו"ר האופוזיציה נתניהו • הערב נחשף מסמך תקנות שהוכן לחתימתו של נתניהו - שלבסוף לא חתם עליו - שהיה יכול למנוע את האסון הכבד

מחר יתייצב יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בפני ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון. נתניהו, שהעדיף למנוע את הקמת הוועדה, הוא העד האחרון שלה, אחרי שיותר ממאה אנשים כבר העידו בפניה. הערב (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11 נחשף מסמך התקנות שהוכן לחתימתו של נתניהו, שלבסוף לא חתם עליו ואיך דווקא מקורביו – אמיר אוחנה ואריה דרעי, הם העדים שסיבכו אותו יותר מכל. 

לפי העדויות השונות בוועדה, נתניהו, בגלל לחצים פוליטיים של החרדים, החליט שהר מירון יהיה פתוח למאות אלפי עולים – אף שבאותה עת חוקי הקורונה אסרו התקהלויות של יותר ממאה בני אדם בשטח פתוח. בשביל זה הוא היה צריך לחתום על תקנות שיחריגו את ההילולה – אבל נתניהו, שטרח להתערב בהתחלה ולהורות על הר פתוח, לא דאג לכנס את קבינט הקורונה, לא את הממשלה, ולא לחתום על תקנות.

ברור שאם כללי ברירת המחדל היו מתקיימים וההתכנסות הייתה מוגבלת, האסון לא היה מתרחש. גורמים משפטיים גורסים שקיום ההילולה בניגוד לתקנות הקורונה – והקשר הנסיבתי של זה לאסון – עלול להיזקף לחובתו של נתניהו – עד כדי אחריות פלילית לאירוע שהסתיים ב-45 הרוגים.

פרסומת

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close