חדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותמבזקים

מחוקקים אמריקניים: לברוב פגע בזכר היהודים שנספו בשואה

קבוצת מחוקקים מהמפלגה הדמוקרטית תקפה בחריפות את שר החוץ הרוסי: מנסה להסיט את תשומת הלב מהפלישה הבלתי חוקית לאוקראינה

קבוצת של מחוקקים יהודים מהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב פרסמה הצהרה בה גינתה את דברי שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שאמר כי "גם להיטלר היה קצת דם יהודי".

"האנטישמיות הבוטה בהערותיו האחרונות של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב היא מחרידה אך למרבה הצער לא מפתיעה. לברוב, ולדימיר פוטין והמשטר הרוסי עושים כל שביכולתם כדי להסיט את תשומת הלב מהפלישה הבלתי חוקית שלהם לאוקראינה ומהכשלים הצבאיים שלהם מול תגובה אוקראינית הרואית", כתבו המחוקקים בהצהרה שפרסמו.

עוד הוסיפו כי "דבריו של לברוב בטלוויזיה האיטלקית היו עלבון לזכרם של ששת מיליון היהודים שנרצחו על ידי הנאצים, לניצולי השואה, לבני משפחותיהם ולכל הקהילה היהודית ברחבי העולם".

אתמול ענתה רוסיה לשר החוץ יאיר לפיד לאחר המתקפה שלו נגד שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בשל האמירות האנטשימיות שהשמיע תוך שהוא משווה את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לאדולף היטלר.

פרסומת

"ההצהרות האנטי-היסטוריות של שר החוץ לפיד מסבירות את תמיכתה של ישראל במשטר הנאו-נאצי באוקראינה", נאמר בהודעה שיצאה מטעם הממשל הרוסי.

לפיד תקף בחריפות את לברוב ואמר כי "דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות".

ראש הממשלה נפתלי בנט הוסיף: "אני רואה בחומרה את התבטאותו של שר החוץ הרוסי. דבריו אינם אמת ותכליתם פסולה. שקרים מעין אלו מטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים ביותר בהיסטוריה שנעשו כנגדם, ובכך לשחרר את האחריות מצוררי ישראל".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close