היום בחדשותהיום בכותרותחדשותכותרת ראשית משניתמבזקיםפוליטיקה

"רוחות מדיניות"

לראשונה מזה 5 שנים: ראש הממשלה שוחח עם יו"ר הרש"פ

לראשונה מזה 5 שנים, שוחח ראש ממשלה ישראלי עם יו"ר הרשות אבו מאזן • לפיד בירך את אבו מאזן לרגל חג הקרבן, ויו"ר הרשות בירך את לפיד על כניסתו לתפקיד רוה"מ • מוקדם יותר שוחח גם הרצוג עם אבו מאזן • ח"כ מיקי זוהר: "הכבוד שלפיד וגנץ עושים לאבו מאזן, זה אובדן הקווים האדומים"

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח לפני שעה קלה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. יו"ר הרשות בירך את ראש הממשלה לרגל כניסתו לתפקיד, וראש הממשלה בירך את יו"ר הרשות לרגל חג הקרבן.

השניים שוחחו בין היתר על המשך שיתוף הפעולה בין כוחות הביטחון של ישראל למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית, והצורך להבטיח שקט ורגיעה.

מוקדם יותר היום נשיא המדינה יצחק הרצוג, התקשר היום לראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, אבו מאזן, לרגל חג הקורבן. בשיחה איחל נשיא המדינה לו, למשפחתו, לבני עמו ולכל עמי האזור חג שמח. כמו כן, שוחחו השניים בין היתר גם על ההיערכות לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שייערך בשבוע הבא.

אמש, נפגש שר הביטחון נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית ברמאללה, בפגישה שנערכה לקראת חג הקורבן. גנץ עדכן את אבו מאזן כי על המורכבות של התקופה הקרובה בישראל והימנעות מצעדים שיפגעו ביציבות.

פרסומת

בתגובה להודעה כי לפיד שוחח עם יו"ר הרשות, אמר עיסאויי פריג' כי זאת "‏יממה חשובה שהתחילה בפגישת שר הביטחון גנץ עם אבו מאזן ברמאללה, ונמשכת בשיחת הטלפון הראשונה בין ראש הממשלה לפיד לנשיא הרשות הפלסטינית. הממשלה הזו החליפה את מדיניות ההתעלמות בהידברות. בקידום שיח בין המנהיגים, שהוא הבסיס לרגיעה ובסופו של דבר גם להתקדמות מדינית."

גם ח"כ מיקי זוהר התייחס היום לשיחת לפיד ופגישת גנץ עם אבו מאזן, וכתב: "‏אבו-מאזן תומך טרור, מממן מחבלים ומכחיש שואה. הכבוד שלפיד וגנץ עושים לו זה אובדן הקווים האדומים. בע״ה ובעזרתכם אנחנו נחזיר לישראל את הכבוד הלאומי."

יצויין כי זו שיחה ראשונה של ראש ממשלה ישראלי עם יו"ר הרשות מזה 5 שנים. בנט בשבתו על כיסא ראש הממשלה, סירב לשוחח או להיפגש עם אבו מאזן, אך ראש הממשלה החדש לפיד, שהצהיר במוצ"ש האחרון כי הוא "מושיט יד לשלום לפלסטינים" – החל לקיים את דבריו הלכה למעשה, כאשר שוחח היום עם אבו מאזן

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close