היום בחדשותחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקים

ביקור ביידן בישראל

לפיד וביידן בהצהרה משותפת: עידן חדש של שת"פ אסטרטגי בין המדינות

ישראל וארה"ב מכריזות על תחילתו של שת"פ אסטרטגי בתחום הטכנולוגיות המתקדמות שימצב את ישראל לצד בנות בריתה המובילות של ארה"ב • ראש הממשלה יאיר לפיד: "ההצהרה המשותפת מציבה את ישראל בחזית החדשנות העולמית ומבססת את מעמדה כמעצמה טכנולוגית מובילה"

לקראת ביקור הנשיא ביידן בישראל, נשיא ארה"ב וראש הממשלה מפרסמים היום הצהרה משותפת, המכריזה על הקמת מסגרת לדיאלוג טכנולוגי – אסטרטגי על מנת להעמיק באופן משמעותי את השותפות האסטרטגית בטכנולוגיות חוד החנית (cutting edge).

במסגרת ההצהרה, המנהיגים הביעו מחויבות להעצים את שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין המדינות, לחזק את מרחב הפעולה המשותף (אקוסיסטם) בתחום החדשנות, למקסם את היכולות של המדינות בתחום הטכנולוגי, למצוא פתרונות חדשניים לאתגרים גלובליים ולקדם סדר יום משותף בזירה הבינלאומית.
משלחת אמריקאית ראשונה לקידום מסגרת הדיאלוג הטכנולוגי – אסטרטגי צפויה לבקר בישראל בחודשים הקרובים ולדון במיזמים משותפים בתחומים הבאים: בינה מלאכותית, קוואנטום, התמודדות עם משבר האקלים ושיפור ההיערכות למגיפות.

מטרת ההצהרה המשותפת לתת ביטוי למערכת היחסים המיוחדת בין ארה"ב וישראל, לעגן את השותפות בין המדינות ולמצב את מעמדה של ישראל לצד בנות בריתה המובילות של ארה"ב בתחום הטכנולוגי, הנמצא בראש סדר היום הבין-לאומי.

נוסף על כך, ההצהרה המשותפת מאשרת את מחויבות המדינות להרחיב את שיתוף הפעולה גם לתחומים נוספים ולהתמודדות עם אתגרים טכנולוגיים כבסיס לשילוב כוחות משמעותי, שיעצב את העשור הבא.

פרסומת

יודגש כי ישראל תהיה המדינה הרביעית (אחרי בריטניה, אוסטרליה ויפן) עמה מקיימת ארה"ב שת"פ דומה בתחומי הAI והקוואנטום. נתון המעיד על החוסן הכלכלי של ישראל והיותה מדינה מובילה בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close