היום בחדשותחדשותכותרות נוספותמבזקיםפוליטיקה

מתחמק מאחריות

יוקר המחיה? שר האוצר איווט ליברמן מפיל את האשמה על נתניהו

"ביבי, אתה מוזמן להמשיך לפזר סיסמאות, לשקר ולהסית, אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח", כותב שר האוצר איווט ליברמן שמצא את האשם בעובדה שישראל מתייקרת משמעותית בחודשים האחרונים: ראש הממשלה לשעבר

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר האוצר איווט ליברמן חושש מהשפעת יוקר המחיה בישראל על מפלגתו שלא מצליחה להתרומם בסקרים, ובוחר להפיל את האשמה על ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו.

בסדרת ציוצים שפרסם כתב ליברמן: "שיעור בעובדות. בנימין נתניהו, אל תגיד שלא ידעת ושלא ראית. מחירי החשמל בתקופתך שברו שיאים והגיעו ל-63.76 אגורות לקוט״ש 18.5% יותר ממחיר החשמל כיום. מחירי הדלק בתקופתך שברו שיאים והגיעו ל 8.25 ש״ח לליטר בנזין 2.1% יותר ממחירי הדלק כיום, וזה עוד לפני הפחתת מס הבלו הנוספת שאני מוביל, שתחול החל מאוגוסט".

"מחירי הדיור בתקופתך עלו ב-116.4%, אנחנו בשנה אחת שברנו את כל השיאים בקצב הבנייה בישראל והבאנו לכ-70 אלף התחלות בניה וכ-80 אלף היתרי בניה. ואם אתה כבר מתעקש להזכיר ולדבר על עליית מסים אז בתקופתך עלה גם המע״מ ל-18% ועלה גם מס רווחי הון ל-25%".

את ההתייקרויות עכשיו הסביר ליברמן כי "המשבר העולמי יוצר עליות מחירים בכל העולם, בישראל בשנה האחרונה העליות הן מהמתונות בעולם ולמעשה אנחנו המדינה עם עליית המחירים המתונה בעולם אחרי שוויץ ויפן".

פרסומת

"כאן, בזכות הרפורמה בחקלאות, בחודש האחרון מחירי הפירות הטריים ירדו ב18.6% ומחירי הירקות הטריים ירדו ב4.9%. הגירעון שאתה השארת לנו עמד על 10.5% והאבטלה עמדה על 9.8%. אני לעומתך, בזכות מדיניות שקולה ואחראית העלמתי את הגירעון וצמצמתי את האבטלה לכמעט 0".

"העברנו את הרפורמה בייבוא וקידמנו תחרות במשק הישראלי, כל מה שלא הצלחת לעשות במשך 12 שנים. יתרה מזאת, בשנה האחרונה נתנו מענקים ותוספות שכר בסך של כ-11 מיליארד שקלים לכ- 2.4 מיליון אזרחים. בין היתר, לחיילי צה״ל, לגמלאים, לניצולי שואה, לנכים, לעובדים סוציאליים, למקבלי השלמת הכנסה, להורים לילדים בבית ספר יסודי, למקבלי שכר נמוך ולמשפחות צעירות עובדות".

לסיום כתב ליברמן: "ביבי, אתה מוזמן להמשיך לפזר סיסמאות, לשקר ולהסית, אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close