היום בחדשותחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקים

בצל המלחמה

יועץ בלשכת נשיא אוקראינה: "להיערך לבואם של חסידי ברסלב"

יועץ בכיר בלשכת הנשיא זלנסקי: "על הממשלה להיערך לבואם של עשרות אלפי חסידים לאומן בראש השנה, ולדאוג לשלומם" • שלומי אלישע, סמנכ"ל הצלה אוקראינה: "בסופו של דבר המילה האחרונה זה של הרשויות, עושים מאמצים כבירים שיהודים יוכלו להיכנס לכאן לראש השנה"

בראיון שנערך אמש בתקשורת האוקראינית, אמר בוריס טיזנהאוזן, יועץ בכיר בלשכת נשיא אוקראינה, כי על ממשלת אוקראינה להיערך לבואם של חסידי ברסלב לאומן לראש השנה הקרוב, זאת למרות דברי שגריר ישראל באוקראינה.

"אנחנו צריכים להבין עד כמה הנושא הזה חשוב בשביל החסידים", -אמר היועץ בראיון לתקשורת האוקראינית- "הם בכל מקרה יגיעו כך או אחרת. בשבילם ראש השנה הוא בסימן נסיעה לרבי".

עם זאת, ציין היועץ הבכיר כי יש להחתים את החסידים על מסמך שיסיר את האחריות עליהם. "אם הם בכל מקרה הם יבואו, ממשלת אוקראינה צריכה להתכונן, להחתים על מסמך שאתם (החסידים) לוקחים על עצמכם את מלוא האחריות, אתם חייבים למלאות את כל חוקי שעת החירום והעוצר, נלווה אתכם הלוך ושוב, ואנחנו נראה פתיחות והכלה מצידנו"

שלומי אלישע מעסקני קהילת אומן וסמנכ"ל הצלה אוקראינה, אומר ליום ליום בתגובה כי "מוקדם מדי לדבר על המתרחש, ידענו תקופות של אתגרים סבוכים כגון הקורונה ותמיד מצאנו פתרון, השנה לצערנו יש אתגר בטחוני שנאלץ להתמודד עימו ונעשה את זה בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים, בסופו של דבר המילה האחרונה זה של הרשויות באוקראינה ונכבד כל החלטה מצידם". עוד אמר: "אנחנו רואים פתיחות מצידם, אנחנו רואים שהם מנסים לקדם פתרון, עוד אי אפשר לדעת מה יהיה, אבל חשוב שכולם יידעו שאנשים כאן באוקראינה גם יהודים וגם לא יהודים, עושים מאמצים כבירים שיהודים יוכלו להיכנס לכאן לראש השנה".

פרסומת

"מה שכן צריך ועכשיו, זה להרבות בתפילה למען מדינת אוקראינה ולמען שלומה של מלכות, וקוראים להמשיך בתפילות למען סיומה של המלחמה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close