בריאותהיום בחדשותחדשותכותרת ראשית משנית

הנגיף שמעורר בהלה

חשד לחולה שני בישראל באבעבועות הקוף

החשוד בהידבקות ששב מאירופה אושפז בבית החולים ברזילי • בשל החשד לאבעבועות נשלחו בדיקות למכון הביולוגי בנס ציונה והוא מאושפז בבידוד מוחלט

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ראשון) על חשד לחולה ישראלי שני במחלת אבעבועות הקוף. החולה – ישראלי ששב ממערב אירופה ואושפז בבית החולים ברזילי באשקלון.

מבית החולים נמסר כי מדובר בגבר בן 27 המשמש כמלח בספינת משא. "לדבריו, הוא לא היה במגע עם חולים אחרים. מצבו קל ביותר. בשל החשד לאבעבועות נשלחו בדיקות למכון הביולוגי בנס ציונה והוא מאושפז בבידוד מוחלט. דיווח נמסר למשרד הבריאות".

הלילה נערכה ישיבה של הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות שדן בדרכי ההתמודדות עם הנגיף.

בתום הדיון פורסמה הודעה בה נכתב: "הצט"מ וועדת החיסונים התכנסו לדיון משותף בנושא התחלואה באבעבועות הקוף בעולם ולאור העובדה שכבר אומת חולה אחד במדינת ישראל שחזר מחו"ל. בדיון הוצגה המחלה ומגוון הטיפולים האפשריים בה והתמונה העולמית ביחס להתפשטות התחלואה".

פרסומת

"המחלה היא מחלה קלה בדרך כלל ומעטים מאוד המקרים בהם היא מתפתחת למחלה קשה ומוות. יחד עם זאת חשוב לאבחן אותה ולמנוע חשיפה של הסביבה הקרובה של החולה. משרד הבריאות בוחן את ההצטיידות בחיסונים ותרופות רלבנטיות ונערך להסדרת האיבחון ככל שיעלה מספר הנדבקים במדינת ישראל", אמרו במשרד.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close