היום בחדשותחרדיםכותרת גדולה ראשיתמבזקיםפוליטיקה

ממשיך להסית

ליברמן נגד הכוללים: "זה לא לימודי קודש, אלה לימודי בטלה"

כמידי שבוע, התכנסה מפלגת ישראל ביתנו לישיבת סיעה שבועית, ובמהלכה שר האוצר אביגדור ליברמן המשיך להשתלח בציבור שומרי התורה והמצוות בישראל • על לימודי הליב"ה: "אנחנו לא נוותר, אל תעשו את זה על חשבון משלם המיסים"

כמידי שבוע, גם היום (שני) התכנסה מפלגת ישראל ביתנו לישיבת סיעה שבועית, ובמהלכה שר האוצר אביגדור ליברמן המשיך להשתלח בציבור שומרי התורה והמצוות בישראל.

במהלך הישיבה התייחס ליברמן לגזירות שאותן הוא מתכנן להשית על ראש הציבור החרדי, תוך שהוא מנצל את הבמה ומטיח דברי בלע בציבור החרדי, לומדי התורה. "אנחנו הולכים על התפיסה המנימלסיטית ואנחנו לא נוותר. כלומר, קודם כל לימודי ליב"ה. קיים פיצול אישיות מצד אחד מדינת ישראל ממנת הכשרה מקצועית, השלמת בגרות במאות מליוני שקלים לציבור החרדי ומצד שני נותנת פטור למוסודות האלה ופוטרת אותן מלימודי ליבה, כמעט 60 אלף ילדים לומדים במוסדות פטור והעלות היא כרבע מיליארד שקל, אז מי שלא רוצה ללמד לימודי ליבה אז תעשו את זה על חשבונכם ולא על חשבון משלם המיסים, וזה כל ההבדל".

לדברי ליברמן, "יש עוד פיצול אישיות, המפלגות החרדיות נלחמות בקואליציה ובכל החוקים, כולל בחוק ׳ממדים ללימודים׳ ומצד שני הם נהנים מכספים קואליציוניים. אותו סעיף תקציב הישיבות הוא מורכב משני סכומים, בסיס של 724 מליון שקל ונוסף עלזה, כסף קולאיציני בסך 446 מליון שקלים, אי אפשר להחזיק במקל בשני הקצוות, אי אפשר לפעול נגד הקואליציה וגם לקבל כסף קואליציוני, אנחנו נלחם על זה כדי לשנות את זה".

שר האוצר המשיך ותקף: "מי שאומר שזה לימודי קודש ולשם הולכים הכספים הקואלציונים אז לא, אלה לימודי בטלה. גם כשאני מסתכל לאן הולך הכסף הקואליציוני, אז מילא הכסף ילך לישיבות גבוהות אבל רוב הכסף הולך לכל מיני כוללים שיושבים שם אנשים מגיל 29 עד הפנסיה, ובאים בבוקר ושותים כוס קפה ואחר כך דנים על פוליטיקה ומדפדפים קצת בספרים, אוכלים צהריים ואחר כך הולכים הביתה. מי שבחר להסתפק במועט ולהיות בכולל עד גיל פנסיה ויש 62 אלף אנשים כאלה אז אין שום סיבה לממן אותם, אני לא מוכן לתת לשם כספים קואליציוניים. מה שקודם לכל הוא שימור הקואליציה ואני חושב שלימודי ליבה הם בקוצנזוס ואין סתירה בין לימודי ליבה לתורת ישראל וההלכה".

פרסומת

עם זאת ליברמן הוסיף וציין "מבחינת בתקציב אנחנו לא נפגע בבסיס תקציב הישיבות אבל אין שום סיבה שאנחנו נמשיך להעביר כספים קואליציונים והם ימשיכו לפעול ולנסות להפיל את הממשלה ויצביעו נגדה. אני מקווה שחבריי בקואליציה יקבלו את עמדתי וכפי שאמרתי המטרה והיעד הראשון הוא לשמור על המשך השינוי וקואליציות השינוי שהוכיחה את עצמה מכל בחינה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close