היום בחדשותחרדיםכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקיםפוליטיקה

הקרב על המטרו

חוק המטרו יפול בגלל שמירת השבת?

ראש הממשלה המתפזר נפתלי בנט ושרת התחבורה מרב מיכאלי קוראים שלא להסיר את חוק המטרו מסדר היום במליאה, זאת על רקע ההסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה • אלא שכעת נחשף כי שרת התחבורה היא זו שמעכבת את אישור הצעת החוק

על רקע ההסכמות שהושגו בין האופוזיציה לקואליציה, ואשר אמורות להביא להצבעה את החוק לפיזור הכנסת, שרים בממשלה וראש הממשלה המתפזר, נפתלי בנט, קוראים שלא להסיר מסדר היום את חוק המטרו.

מוקדם יותר, בתום מרתון של דיונים ופגישות ממושכות, הושגו הסכמות בין הקואליציה לאופוזיציה וחוק פיזור הכנסת יעבור עד יום רביעי בחצות. על פי ההסכמות, 'חוק הנאשם' המבקש למנוע את הטלת המנדט להרכבת הממשלה על ראש האופוזיציה נתניהו לא יקודם, כך גם חוק המטרו שקידמו שרי האוצר והתחבורה.

חוק המטרו נועד לחלץ את גוש-דן מהפקקים בעשורים הקרובים, ואמור לספק תשתית לבניית רכבת תחתית בגוש-דן וכולל בתוכו תקציב של כ-150 מיליארד שקלים. עקב גודלו ומורכבותו הוחלט להעביר אותו בנפרד ולא כחלק מחוק ההסדרים. לפני כחודש אושרו בוועדת השרים לענייני פנים, שירותים ותכנון, בראשות שרת הפנים איילת שקד, שניים מתוך שלושת קווי המטרו – M1 דרום ו-M3.

מוקדם יותר דווח בחדשות 13, כי הסיעות החרדיות מתנגדות להצעת החוק, משום שהדבר יהיה "הישג גדול מדי" עבור אביגדור ליברמן. הצעתו של סמוטריץ' מנטרלת הישג שכזה. אם החוק לא יאושר לקריאה ראשונה, הרי שבכנסת הבאה – במידה ויהיו מעוניינים בכך – יאלצו להתחיל את הליך החקיקה מחדש.

פרסומת

לפני זמן קצר, שרת התחבורה מיכאלי פרסמה ציוץ ברשת החברתית ובו קראה לאשר את החוק: "‏אנחנו ברגע קריטי לעתיד מדינת ישראל. אם חוק המטרו לא יעבור כי חלק מחבריי בקואליציה נכנעים לאופוזיציה על הגב של הציבור, הם יצטרכו לתת דין וחשבון למה הפרויקט הלאומי שיוציא אותנו מהפקק נעצר בגלל פוליטיקה קטנה".

גם ראש הממשלה המתפזר, נפתלי בנט, קרא לאשר את החוק: "אני פונה כאן לחברי האופוזיציה ולראשיה: אל תפילו את חוק המטרו. אל תמנעו מישראל מטרו כל כך חיוני. ישראל היא מדינה מודרנית שאין לה מטרו כמו בניו-יורק, פריז או לונדון, לכן אנחנו סובלים מפקקים אינסופיים. אין כאן ימין ושמאל. אף אחד לא באמת יקבל קולות מהציבור מ״קרדיט״ של העברת החוק. אם החוק לא יעבור כעת, זה יידחה בשנים רבות והילדים של כולנו ישלמו את המחיר. בכל פעם שנהיה בפקקים, הישראלים יזכרו שכמה פוליטיקאים קטנים מנעו מהם את המטרו מסיבות תמוהות. תנו למטרו להתקדם."

אלא שכעת מתברר, כי מי שאשמה בהפלת החוק – אם אכן כך יקרה – היא שרת התחבורה מרב מיכאלי. העיתונאי עידן יוסף חשף לפני שעה קלה באתר NEWS1, כי יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', הודיע להנהלת הקואליציה כי סיעתו מסכימה לתמוך בחוק המטרו בתנאי שלחוק יתוסף תנאי המבטיח את הסטטוס-קוו שיאסור את נסיעת המטרו בשבת, אלא שלדבריו, שרת התחבורה מרב מיכאלי סירבה והעדיפה שהחוק לא יעבור.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close