חרדיםכותרת גדולה ראשיתמבזקים

התשובה לליברמן

דמשתכחין בצערא דלהון ועסקין בחדוותא דילי

בישראל לפחות 248,941 ילדים, נערים ומבוגרים השוקדים על התורה במסירות אין קץ • גם עולם התורה בציונות הדתית נמצא בפריחה מרשימה • שר הביטחון, בני גנץ: "תורת ישראל שמרה עלינו כעם למעלה מ-2000 שנה" • שר המשפטים גדעון סער: "לימוד התורה, דבר חשוב ביותר, שאפיין את עם ישראל בכל הדורות"

"מי שאומר שזה לימודי קודש ולשם הולכים הכספים הקואלציונים אז לא, אלה לימודי בטלה. גם כשאני מסתכל לאן הולך הכסף הקואליציוני, אז מילא הכסף ילך לישיבות גבוהות, אבל רוב הכסף הולך לכל מיני כוללים שיושבים שם אנשים מגיל 29 עד הפנסיה, ובאים בבוקר ושותים כוס קפה ואחר כך דנים על פוליטיקה ומדפדפים קצת בספרים, אוכלים צהריים ואחר כך הולכים הביתה", את דברי הבלע הללו אמר יושב ראש ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן, בישיבת הסיעה השבועית של מפלגתו.

על רקע הדברים הקשים הללו, ולרגל חג מתן תורה, יצאנו לבדוק את נתוני פריחת עולם התורה. מנתוני משרד החינוך עולה כי כיום בישראל, 248,941 ילדים, נערים ומבוגרים שוקדים על התורה במסירות אין קץ, למרות הלעג הרב.

על פי נתוני משרד החינוך, במגזר החרדי בישראל ישנם: 98,591 אברכי כולל, 43,747 בחורי ישיבות גדולות, 35,262 בחורי ישיבות קטנות ו-59,179 ילדים בתלמודי תורה במוסדות הפטור, מלבד מוסדות המוכש"ר.

על פי נתוני משרד החינוך, גם עולם התורה בצינות הדתית נמצא בפריחה ומלבד בכוללים שהחלו לתפוס תאוצה בשנים האחרונות, ישנם 9,447 תלמידים בישיבות ההסדר ועוד 2,715 תלמידים בישיבות הגבוהות.

פרסומת

מסיכום הנתונים עולה כי בישראל יש 1,742 מוסדות ישיבות וכוללים, 338 מוסדות ישבות קטנות, שמתוקצבות על ידי משרד החינוך ב-15,867,900 שעות לימוד ו-227 מוסדות פטור המחנכים את ילדי ישראל בדרך התורה.

הנתונים הללו הם רק חלקיים, שכן מלבדם יש עוד מאות מוסדות שאינן מתוקצבים על ידי המדינה, ומתחנכים שם אלפי בחורי ישיבות, אברכים ותלמידי החיידרים.

בניגוד לדברי הבלע של שר האוצר אביגדור ליברמן, גם אלו שאינם זכו לשקוד על דלתי התורה ולשמור על מצוות קלה כבחמורה, מוקירים ומעריכים את לומדי התורה. "אני חושב שתורת ישראל זה דבר חשוב. תורת ישראל שמרה עלינו כעם למעלה מ-2000 שנה. זה לא קרה בגלל צה"ל, לא בגלל גבולות 47,48 או 67, או מה שזה לא יקרה. זה קרה בגלל המסירות של הלימוד היהודי לאורך שנים. אני מכבד את זה, מוקיר בחשיבות של זה" אמר שר הביטחון בני גנץ, במפגש בו לקחו חלק מאות משתתפים.

במהלך דיון שהתקיים במליאת הכנסת, ביום שני השבוע, הצטרף גם יושב ראש מפלגת 'תקווה חדשה', שר המשפטים גדעון סער לגינוי דברי ליברמן: "לימוד התורה זה דבר חשוב ביותר, שאפיין את עם ישראל כל הדורות. אני מסתייג מהדברים האלה, אלה דברים לא ראויים וחבל שנאמרו".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close