היום בחדשותחדשות הכלכלהחוץ ומדיניכותרות נוספותמבזקים

המלחמה באוקראינה

קזחסטן: שר התיירות סיכם על ייבוא חיטה לישראל

בעקבות הלחימה הרוסית באוקראינה, שפוגעת קשות גם בייצוא התבואה מהמדינה, שר התיירות יואל רזבוזוב, סיכם היום עם בכירי הממשל בקזחסטן על ייבוא תבואה ממדינתם • קזחסטן, מדינה המונה 19 מיליון תושבים, נחשבת ליצואנית חיטה מהמובילות בעולם

על רקע החוסרים הגדולים בתבואה ברחבי העולם, כתוצאה ממלחמת רוסיה באוקראינה, שר התיירות יואבל רזבוזוב, סיכם עם בכירי הממשל בקזחסטן על ייבוא חיטה לישראל, כתחליף לייבוא מאוקראינה.

במהלך הביקור המדיני בקזחסטן, קיים השר רזבוזוב שורת פגישות עם בכירי הממשל הקזחי, בראשם רה"מ אליחאן סמאילוב, סגן רה"מ ושר המסחר באקיט סולטנוב, שר החקלאות של קזחסטן ארבול קרשוקייב, ועם השר הקזחי לשעבר והאחראי על החברה הלאומית של קזחסטן לייצוא דגנים, ספרחן אומרוב.

קזחסטן, מדינה המונה 19 מיליון תושבים, היא יצואנית חיטה מהמובילות בעולם, כך שהסכם שכזה יביא לאזרחי ישראל הורדת מחירים, וחיזוק הביטחון התזונתי.

על פי המהלך המתגבש, החברה הממשלתית לדגנים של קזחסטן (FCC) תמכור את החיטה ישירות לגופים ישראליים כבר במחזור הייבול הבא – בסתיו הקרוב. כך, יוזל מחיר הקמח לצרכנים בישראל, יישמר הביטחון התזונתי לאזרחים, ויתחזק הקשר המדיני בין ישראל לקזחסטן.

פרסומת

יו"ר הוועדה הכלכלית הבינ"ל המשותפת, השר יואל רזבוזוב אמר כי "מדובר בהישג חשוב להוזלת מחירי הקמח ומוצריו עבור אזרחי מדינת ישראל. אני מודה מאוד לשותפינו הקזחים על הנכונות לשיתוף הפעולה, לראש הממשלה לפיד שסייע רבות למהלך, ולצוותים המקצועיים שעבדו קשה מאוד כדי לקדם הסכם זה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close