היום בחדשותחוץ ומדיניפוליטיקה

שקד נגד הפליטים

שקד נגד הפליטים: "חייבים תכנית מאוזנת"

שרת הפנים איילת שקד השתתפה בדיון מיוחד בכנסת שעסק בנושא קליטת פליטים מאוקראינה וחשפה את הנתונים המלאים • שקד: "אי אפשר להמשיך עם קצב כניסה כזה ולכן בכוונתי בימים הקרובים לגבש מדיניות מאוזנת יותר"

שרת הפנים, איילת שקד השתתפה הבוקר (א') בישיבת הועדה למיזמים מיוחדים של הכנסת, שעסקה בנושא היערכות רשויות המדינה להבאתם של אזרחים ישראלים ובני משפחותיהם ארצה בעקבות המצב באוקראינה.

השרה שקד סקרה את תמונת המצב על כניסת האוקראינים לישראל נכון להיום, את מצבה של ישראל ביחס למדינות העולם ואת ההיערכות לקראת הקליטה של יהודים ובני משפחותיהם זכאי חוק השבות.

במהלך הדיון שרת הפנים, איילת שקד הציגה נתונים ולפיהם "מאז פרוץ המלחמה נכנסו 2,034 אוקראינים. אנחנו במגמת עלייה, בימים הראשונים למלחמה דובר על עשרות אוקראינים שהגיעו לישראל, אך אם נסתכל רק על השלושה ימים האחרונים- ביום רביעי נכנסו 351 אוקראינים. ביום חמישי נכנסו 521 אוקראינים. ובסוף השבוע נכנסו לישראל 605 אוקראינים".

לדברי השרה שקד: "לפי הנתונים האלה וקצב הגידול, אנחנו בקצב של מעל ל-15 אלף אוקראינים עד סוף החודש, 90% אינם זכאי חוק השבות. כל בר דעת מבין שאי אפשר להמשיך עם קצב כניסה כזה ולכן בכוונתי בימים הקרובים לגבש מדיניות מאוזנת יותר".

פרסומת

שקד הוסיפה וציינה כי "מדינת ישראל, בניגוד למה שאומרים בתקשורת, מאפשרת מדיניות יותר רחבה כמעט מכל המדינות המערביות לא ניתן להגיע אליהן במעבר יבשתי מאוקראינה. אין אף מדינה בעולם, שאין לה פטור מויזה, שמאפשרת מדיניות נרחבת כמו בישראל. לדוגמא: בקנדה, ניו זילנד, ארה"ב ואנגליה המדיניות היא שלא מאפשרים עלייה למטוס בלי ויזה. כבר היום אנחנו מתמודדים עם 26 אלף אזרחים אוקראינים ששוהים במדינת ישראל, רובם שלא כדין".

שקד הוסיפה ואמרה כי "צריך גם להגיד שישראל, בניגוד מכל מדינות העולם נערכת לגל לקליטה גדול מאוד של כ-100 אלף יהודים ובני משפחתם המורחבת זכאי חוק השבות גם מאוקראינה וגם מרוסיה. כרגע ישראל אמורה מכל העולם לקלוט ולאזרח הכי הרבה אזרחים אוקראינים מכל העולם, אין אף מדינה שקולטת ומאזרחת באופן מיידי. זה אתגר מאוד גדול שצפוי לנו, גם בהיבטים של דיור, תעסוקה ועוד ואנחנו צריכים להתמקד ולהיערך לזה בהתאם ולטפל הומניטרית בכמות מסויימת שאותה אנחנו נחליט בימים הקרובים.

"מדינת ישראל היא ככה"נ המדינה שקלטה הכי הרבה אוקראינים פר נפש מאז פרוץ הקרבות מכל המדינות המערביות שאין להן גבול משותף עם אוקראינה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close