היום בחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותמבזקים

על רקע עסקת המל"טים

פוטין נפגש עם ח'מינאי: "שמח להיות באיראן מסבירת הפנים"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נחת באיראן ונפגש עם הנשיא אברהים ראיסי ועם המנהיג העליון חמינאי • חמינאי שיבח את מדיניות פוטין ביחס לישראל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע היום (ג') לאיראן במסגרת מסעו הבינלאומי הראשון מעבר לגבולות ברית המועצות לשעבר מאז שהחל את הפלישה לאוקראינה.

פוטין נפגש עם נשיא איראן אברהים ראיסי בטהרן, ועם המנהיג העליון של איראן, אייתוללה חמינאי לפי סוכנות הידיעות הממלכתית האיראנית IRNA. חמינאי שיבח את פוטין על "מדיניותו ביחס לישראל".

"אני מאוד שמח להיות על אדמת איראן מסבירת הפנים… אנחנו יכולים להתפאר בנתוני שיא במונחים של צמיחה בסחר", אמר פוטין בפגישתו עם ראיסי. "אנחנו מחזקים את שיתוף הפעולה שלנו בנושאי ביטחון בינלאומיים, תורמים תרומה משמעותית ליישוב הסכסוך הסורי".

ראיסי גם בירך על מחויבות "משמעותית" לשיתוף פעולה ביטחוני בין שתי המדינות. "יש ניסיון טוב של שתי המדינות בלחימה בטרור, שלדעתי הביא ביטחון לאזור", אמר.

פרסומת

הביקור של פוטין ברוסיה, מגיע על רקע הדיווחים של המודיעין האמריקני לפיהם איראן צפויה לספק לרוסיה "מאות" מל"טים – כולל מל"טים בעלי יכולת נשק – לשימוש במלחמה באוקראינה, כאשר איראן מתכוננת להתחיל לאמן את הכוחות הרוסיים כיצד להפעיל אותם מוקדם יותר. עד סוף יולי, לפי גורמים בבית הלבן.

"הפנייה של רוסיה לאיראן לעזרה מעידה רבות על המידה שבה שתי המדינות, על פעולותיהן באזורים שונים בעולם, היו מבודדות יותר ויותר על ידי הקהילה הבינלאומית", אמר מתאם המועצה לביטחון לאומי לתקשורת אסטרטגית, ג'ון קירבי, ל-CNN שבוע שעבר.

הפגישה מתקיימת גם על רקע המגעים להחייאת הסכם הגרעין עם איראן, כשברקע מזהיר רוברט מאלי, השליח המיוחד של ארה"ב לאיראן, כי הסבירות להחייאת העסקה של 2015 "פוחתת מיום ליום".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close