היום בחדשותחוץ ומדינימבזקיםצבא ובטחון

נסראללה מאיים: "צריך למנוע מהאויב להפיק גז באסדת כריש"

על רקע המחלוקת הימית בין ישראל ללבנון, מזכ"ל חיזבאללה מאיים: "התנגדות מסוגלת מבחינה צבאית למנוע מישראל את הפקת הגז" • שר האוצר ליברמן: "מציע לנסראללה להמשיך להתחבא בבונקר"

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס הערב (חמישי)  לסוגיית המחלוקת בגבול הימי בין ישראל ללבנון ואמר כי "שליחת אסדת כריש לקידוחי גז באזור שרטוט הגבולות היא תוקפנות על לבנון".

"כשאנו מדברים על גבול ימי, מים טריטוריאליים ואוצרות טבע, זה צריך לעניין כל לבנוני" אמר המזכ"ל.

בנאום מיוחד שנשא נסראללה, הוא מנה את הסכנות האורבות למדינת לבנון בשל קידוחי הגז שישראל מתכננת לבצע באסדת כריש וציין כי יש למנוע פעילות זו. "צריך למנוע מהאויב להפיק גז באסדת כריש. לא משנה איפה האסדה ממוקמת, מדרום לבלוק 29, או לא. מדובר בזכויות שלנו בשטח במחלוקת, בעוד שללבנון לא מאפשרים לקדוח ולפעול להפקת משאבי הטבע שלה. ולכן צריך לעצור את הפעילות הזאת".

נסראללה אמר כי אין יותר זמן לחכות כיוון שתוך סדר גודל של כמה שבועות או חודש, האסדה במאגר כריש תוציא את הגז. לדבריו, סוגיית הגבול הימי לא נופלת בחשיבות מסוגיית "שחרור רצועת הגבול" מידי ישראל בשנת 2000. נסראללה אומר כי היעד צריך להיות למנוע מישראל להוציא את הגז באמצעות אסדת כריש ולהפסיק את הפעילות שלה שם.

פרסומת

מזכ"ל החיזבאללה אף טען כי לארגונו יכולת להדוף את המהלכים של ישראל באסדת כריש. "אני אומר לאויב ולציבור בלבנון, האויב שלח ספינות מלחמה ליד השטח הימי מחשש לאיומים מלבנון. כל הצעדים של האויב לא יסייעו לו להגן על פעילותו בהפקת הגז של אסדת כריש. ההתנגדות מסוגלת מבחינה צבאית למנוע מישראל את הפקת הגז".

הדברים של נסראללה מגיעים על רקע הודעה חריגה שפרסמה אתמול ישראל ובה הבהירה כי האסדה שהוצבה השבוע במים הכלכליים של ישראל לא תשאב גז משטח המחלוקת עם לבנון בים התיכון. "אנחנו קוראים ללבנון להאיץ את המו"מ על הגבול הימי", אמרו שרת האנרגיה קארין אלהרר, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד בהודעה משותפת שפרסמו. עם זאת, בהודעה שפורסמה, הם הדגישו כי ישראל ערוכה להגן על האסדה במידת הצורך.

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אף אחד לא יכתיב לנו האם להוציא גז או לא מהמים הכלכליים של מדינת ישראל. ישראל היא מדינה ריבונית ותמשיך לקבל החלטות אך ורק בהתאם לאינטרסים שלה בלי להתחשב באיומים של טרוריסטים כאלה או אחרים. אני מציע לנסראללה להמשיך להתחבא בבונקר, הסרטונים שלו משם לא עושים רושם על אף אחד".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close