היום בחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת גדולה ראשיתמבזקים

תם הטקס

בטיסה ישירה לסעודיה: הרצוג ולפיד נפרדו בנתב"ג מהנשיא ביידן

תם ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל: נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, נפרדו מהנשיא ביידן שהמריא בטיסה ישירה לסעודיה • לפיד: "לביקור הישגים נוספים שייקח עוד שנים עד שאפשר יהיה לדבר עליהם" • צפו בשידור חוזר

נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש ממשלת המעבר יאיר לפיד נפרדו היום (ו'), מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עם סיום ביקורו בישראל ולקראת המראתו לערב הסעודית.

ראש הממשלה לפיד אמר כי הוא "רוצה להודות לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, על ביקור שריגש מדינה שלמה. על המחוייבות שלו לעוצמתה הצבאית והמדינית של ישראל. אני מאחל לו הצלחה בפסגה בג'דה. אנחנו קמים הבוקר לבשורה משמחת. רשות התעופה הסעודית הודיעה על פתיחת המרחב האווירי לחברות תעופה ישראליות. זהו צעד רשמי ראשון של נורמליזציה מול ערב הסעודית".
 
לדברי לפיד: "ההחלטה תאפשר לחברות התעופה הישראליות לטוס במסלול ישיר לאסיה ולאוסטרליה. מדובר בחיסכון עצום בדלק, בזמן ובעלויות. חיסכון שיגיע באופן ישיר לכיסם של אזרחי ישראל ויוזיל את כרטיסי הטיסה. אני מברך את ההנהגה הסעודית על פתיחת המרחב האווירי. זהו צעד ראשון. אנחנו נמשיך לעבוד על זה בזהירות המתבקשת, למען הכלכלה הישראלית, הביטחון הישראלי ואזרחי ישראל".
 
אש ממשלת המעבר ציין כי "להחלטה הזו קדמה החתימה על "הצהרת ירושלים" והעמקת המחוייבות האמריקאית לביטחון ישראל, למאבק בגרעין האיראני, להעמקה של הנורמליזציה ולתהליכים של הסכמי אברהם ופסגת הנגב. לביקור הישגים נוספים שייקח עוד שנים עד שאפשר יהיה לדבר עליהם". הוסיף.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close