היום בחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקיםצבא ובטחון

בארמון האליזה

לפיד: "צריכים להגן על הדמוקרטיה, לפעמים גם בכוח"

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד קיים לפני שעה קלה מסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא צרפת עמנואל מקרון • בדבריו התייחס לפיד לאיום הגרעין מאיראן ושיגר מסר מאיים

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, קיים היום (ג') מסיבת עיתונאים משותפת יחד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בארמון האליזה.

תחילה התייחס לפיד לעובדה שהוא מקיים את ביקורו הרשמי הראשון כראש ממשלה דווקא בצרפת, בה ביקר כבר מספר פעמים בשנה האחרונה. "זהו עונג מיוחד עבורי שהביקור הרשמי הראשון שלי כראש ממשלה הוא במדינה שהיא חברה קרובה, ואצל נשיא שהוא חבר קרוב. אני מודה לך על קבלת הפנים, על התמיכה והידידות במשך כל השנים. אני מודה לך על ההתייצבות החד משמעית שלך נגד האנטישמיות בצרפת ובעולם כולו. חברות שלנו מבוססת על ערכים, ועל העובדה שאנחנו מבינים שערכים הם דבר שראוי להיאבק עליהם".

לפיד, המשמש גם כשר החוץ, אמר: "השנה האחרונה, המלחמה באוקראינה, הטרור שמגיע מאיראן, הזכירו לנו שלא רק הדמוקרטיה מגינה עלינו, גם אנחנו צריכים להגן על הדמוקרטיה. לפעמים אין ברירה, צריך גם להשתמש בכוח המלחמה כדי להגן על השלום. ישראל וצרפת הן לא רק חברות, אלא גם שותפות אסטרטגיות. יש בינינו סדרה של שיתופי פעולה כלכליים ובטחוניים, וביחד אנחנו נחושים להרחיב אותם ולפתח אותם, בייחוד לתחומים הטכנולוגיים".

לדברי לפיד, "צרפת אינה רק מדינה מובילה באירופה, היא גם אחת ממדינות ה-E3, המובילה את המשא ומתן עם איראן על הסכם הגרעין. אולי יש בינינו חילוקי דעות על תוכן ההסכם, אבל אין בינינו שום חילוקי דעות על העובדות.

פרסומת

"העובדות הן שאיראן מפירה את ההסכם שעליו היא חתומה וממשיכה לפתח את תכנית הגרעין שלה. איראן מסתירה מידע מהעולם, מעשירה אוראניום מעבר למותר, מסירה את מצלמות הפיקוח מאתרי הגרעין שלה. למול כל זה העולם צריך להגיב".

צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

ראש ממשלת המעבר פנה לעמיתו הצרפתי מקרון ואמר: "אדוני הנשיא, אתה היית המנהיג הראשון שדיבר, כבר ב-2018, על הצורך בהסכם חדש עם איראן. הסכם שהוא יעיל יותר ומהודק יותר, הסכם בלי תאריך תפוגה, הסכם עם לחץ בינלאומי מתואם שימנע ממנה להפוך למדינה סף גרעינית. צדקת אז, ואתה צודק היום אפילו יותר. המצב הנוכחי אינו יכול להמשך כפי שהוא. זה יוביל למירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון שיאיים על שלום העולם כולו. את זה כולנו צריכים לעצור יחד".

לפיד גם העביר מסר לאיראן: "בכל מקום שבו יש טרור, אנחנו נמצא את איראן מאחוריו. רק לאחרונה ממשלת טורקיה חשפה חוליות טרור איראניות שניסו לרצוח ישראלים חפים מפשע באיסטנבול, בימים האחרונים כטב"מים מתוצרת איראנית ניסו לתקוף אסדת גז ישראלית ליד חופי לבנון. את הכטב"מים האלה שלח חיזבאללה. ארגון טרור שמאיים על יציבותה של לבנון, מפר את ריבונותה, דוחק אותה להסלמה מסוכנת מול ישראל ופוגע באינטרסים הלאומיים של לבנון, מדינה שאני יודע שיקרה ללבך. חיזבאללה מחזיק בלבנון יותר ממאה אלף טילים המכוונים אל ישראל. הוא מנסה להפעיל למולנו טילים וכתב"מים איראנים. ישראל לא תשב בחיבוק ידיים מול התקפות חוזרות-ונשנות כאלה".

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close