היום בחדשותחוץ ומדיניכותרות נוספותכותרת ראשית משניתמבזקים

תבוסה לפוטין

טורקיה הסירה את התנגדותה: פינלד ושוודיה יצטרפו לנאט"ו

אחרי שהתנגדה במשך זמן רב לצירופן של פינלנד ושוודיה לברית נאט"ו, טורקיה הודיעה הערב כי היא תומכת בהצטרפות המדינות הגובלות עם רוסיה • ההסכמה הגיעה לאחר שמנהיגי המדינות הסירו את האמברגו נגד טורקיה והודיעו על הוצאת המחתרות הכורדיות מחווץ לחוק

פריצת דרך דרמטית, לקראת חברות בנאט"ו: טורקיה הודיעה הערב כי כל דרישותיה התקבלו וכי היא תומכת בהצטרפות חברותן של פינלנד ושוודיה בברית הצבאית.

במהלך החודשים האחרונים, מאז פרצה המלחמה באוקראינה, בפינלנד ושוודיה ביקשו להצטרף לברית נאט"ו, בתקווה שהברית הצבאית תעזור להן, במידה והנשיא פוטין יחליט להרחיב את המלחמה גם אל תוך גבולותיהן.

אלא שמאז הכריזו על המדינות הללו כמועמדות להצטרפות לארגון, בטורקיה, החברה בארגון, הודיעו כי הם מתנגדים לכך, זאת על רקע הטלת אמברגו צבאי מצד פינלנד ושוודיה נגד טורקיה, על רקע הפלישה הטורקית לצפון סוריה ב-2019.

בנוסף, הנשיא הטורקי דרש משוודיה ופינלנד להכריז על מפלגות המחתרת הכורדית YPG ו-PKK, הפעילות בשטחן – כארגוני טרור. בשתי המדינות, ובעיקר בשוודיה, קיימת אוכלוסיית פליטים כורדית גדולה.

פרסומת

 הערב, הודיעו מנהיגי המדינות כי הושג הסכם ולפיו טורקיה תתמוך בהצטרפות המדינות הללו לברית נאט"ו, בתמורה להסרת האמברגו והכרזה על מפלגות המחתרת הכורדית כארגוני טרור.

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר לאחר ההסכם כי: "פוטין מקבל כעת יותר נאט"ו בגבולות שלו". מנהיגי נאט"ו יזמינו מחר באופן רשמי את פינלנד ושוודיה להצטרף לברית המדינות.

עוד כתבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך
Close